Ανακοίνωση
Πέμπτη 3-7-2025 και Παρασκευή 4-7-2025 η Γραμματεία του ΚΕΔΙΒΙΜ Π.Δ.Μ θα είναι κλειστή.
- Published in Ανακοινώσεις
Νέος , 5ος κύκλος , του Επιμορφωτικού Προγράμματος «Αξιολόγηση μαθητών-μαθητριών: Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές»
Το ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση-Επιμόρφωση» πρόγραμμα εξ αποστάσεως (νέα προκήρυξη: Φθινόπωρο 2025, έναρξη μαθημάτων: Ιανουάριος 2026) οργανώνει και ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Αξιολόγηση μαθητών-μαθητριών: Θεωρητικές προσεγγίσεις
και πρακτικές εφαρμογές»
Έναρξη υποβολής αιτήσεων 5ου κύκλου: 01/06/2025
Λήξη υποβολής αιτήσεων 5ου κύκλου: 30/09/2025
Έναρξη μαθημάτων 5ου κύκλου: 01/10/2025
Λήξη μαθημάτων 5ου κύκλου: 30/04/2026
Αιτήσεις υποβολής στο σύνδεσμο https://miskedivim.uowm.gr/axiostu5/register/
- Published in Ανακοινώσεις
Συμμετοχή του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΠΔΜ στην τελική εκδήλωση παρουσίασης του έργου ECOTOURS στην ΑΝΚΟ Κοζάνης
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συμμετείχε στην εκδήλωση παρουσίασης των τελικών αποτελεσμάτων του έργου ECOTOURS, η οποία πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΑΝΚΟ Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη.
Το έργο ECOTOURS εστιάζει στην ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών μέσω της ανάπτυξης κυκλικών και βιώσιμων τουριστικών οικοσυστημάτων. Στην εκδήλωση συμμετείχαν φορείς της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας από τους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και της επιχειρηματικότητας.
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είχε ουσιαστική συμμετοχή στο έργο, υλοποιώντας το καινοτόμο Πρόγραμμα Κατάρτισης για Στελέχη Επιχειρήσεων στην Κυκλική Οικονομία. Επιστημονικά Υπεύθυνος του προγράμματος ήταν ο Καθηγητής κ. Γεώργιος Ιορδανίδης, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Π.Δ.Μ ο οποίος ανέδειξε τη σημασία της ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής και της εξοικείωσής τους με ζητήματα βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης. Επιπλέον, τονίστηκε ο ρόλος της εκπαίδευσης ως εργαλείο για την υιοθέτηση κυκλικών πρακτικών στον τουριστικό τομέα.
Στην εκδήλωση συμμετείχε και ο Διευθυντής του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., Επίκουρος Καθηγητής κ. Μενέλαος Τζιφόπουλος, ο οποίος παρουσίασε τους βασικούς άξονες του εκπαιδευτικού προγράμματος και τα αποτελέσματά του, επισημαίνοντας τις ιδιαίτερα θετικές αξιολογήσεις που έλαβε από τους συμμετέχοντες.
Τέλος, συζητήθηκε η δυνατότητα περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ της ΑΝΚΟ και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με επίκεντρο τη σχεδίαση νέων επιμορφωτικών δράσεων στους τομείς της βιώσιμης επιχειρηματικότητας και της κυκλικής οικονομίας.
- Published in Δραστηριότητες
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά (ΑΠΚ) «Μνήμη – Ταυτότητα – Προοπτική, Ραγκουτσάρια – Καρναβάλι Καστοριάς»
Έναρξη 14/4/25 και Λήξη 15/6/25
Διάστημα αιτήσεων: Από 24/3 έως 17/4
Καθηγητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς (Ε’ΣΤ’)
Απαιτούμενα: Β ή και Β1 επίπεδο επιμόρφωσης στις ΤΠΕ.
Σύνδεσμος για αιτήσεις: https://miskedivim.uowm.gr/kastoriacarnival/register/
Το πρόγραμμα υλοποιείται στην Καστοριά διότι εστιάζουμε αποκλειστικά στην Καστοριά για τους εξής λόγους:
- Τοπική Ιδιαιτερότητα και Πολιτιστική Συνέχεια
- Τα Ραγκουτσάρια αποτελούν ένα μοναδικό επιτελεστικό δρώμενο της περιοχής, με ρίζες στις λαϊκές παραδόσεις και τη συλλογική μνήμη.
- Η διατήρηση και κατανόηση της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ενισχύει την τοπική ταυτότητα και την πολιτιστική συνέχεια.
- Στοχευμένη Εκπαιδευτική Παρέμβαση
- Το πρόγραμμα αφορά εκπαιδευτικούς της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού στην Καστοριά, ώστε να διερευνήσουμε πώς οι μαθητές κατανοούν την πολιτιστική τους κληρονομιά μέσω της εκπαίδευσης.
- Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν εργαλεία για να ενσωματώσουν την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά στα σχολικά προγράμματα.
- Δυνατότητα Τοπικής Συμμετοχής και Αλληλεπίδρασης
- Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρατηρήσουν βιωματικά τα Ραγκουτσάρια, ενισχύοντας τη θεωρητική γνώση με άμεση επαφή.
- Θα καταγραφούν αντιλήψεις και εμπειρίες των μαθητών/εκπαιδευτικών σχετικά με το έθιμο, ώστε να αναπτυχθεί ένα μοντέλο αξιοποίησης της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει πιλοτικά στην Καστοριά, με σκοπό τη μελλοντική επέκταση ή προσαρμογή του σε άλλες περιοχές με παρόμοια πολιτιστικά δρώμενα.
Α/Α
|
Ενότητα
|
Ημερομηνία
|
(Ασύγχρονη / Ασύγχρονη) |
1 | 1η ενότητα
H UNESCO και η Σύμβαση για τη Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
|
7/4/25 -13/4/25 | 2 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση
Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
2 | 2η ενότητα
Εθνικό Ευρετήριο για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά
|
14/5/25 -20/4/25 | Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
3 | 3η ενότητα
«Μνήμη – Ταυτότητα – Προοπτική, Ραγκουτσάρια – Καρναβάλι Καστοριάς». |
21/4/25 – 27/4/25 | Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
4 | 4η ενότητα
Διδάσκοντας και μαθαίνοντας με τη ζωντανή κληρονομιά Η μέθοδος των έξι βημάτων για την ενσωμάτωση της ζωντανής κληρονομιάς στη σχολική εκπαίδευση σύμφωνα με το πρότυπο της UNESCO |
28/4/25 – 4/5/25 | 2 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση
Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
5 | 5η ενότητα
Ψηφιακά εργαλεία και δημιουργία καθοδηγουμένου Project (Ψηφιακή Αφήγηση) |
5/5/25 – 11/5/25 | Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
6 | 6η ενότητα
Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικού υλικού Αξιολόγηση προγράμματος |
12/5/25 – 18/5/25 | 2 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση
Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας |
7 |
Τελική Εργασία
|
19/5/25 – 31/5/25 | 240 ώρες |
- Published in Προγράμματα
📢 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 📢
🔹 Είσαι εκπαιδευτικός και θέλεις να αξιοποιήσεις την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση;
🔹 Αναρωτιέσαι πώς μπορεί η ΑΙ να ενισχύσει τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών σου με ασφαλή και αποτελεσματικό τρόπο;
🔹 Θέλεις πρακτικές γνώσεις και εφαρμογές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις άμεσα στην τάξη σου;
🔴 Μην το χάσεις! Το πιο καινοτόμο σεμινάριο έρχεται να σου δώσει πραγματικά εργαλεία ΑΙ για να κάνεις τη διδασκαλία σου πιο προσαρμοστική, δυναμική και αποτελεσματική! 🚀
📌 Τι θα κερδίσεις;
✅ Θα μάθεις πώς να χρησιμοποιείς πλατφόρμες και εργαλεία ΑΙ για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
✅ Θα ανακαλύψεις έξυπνες στρατηγικές διδασκαλίας που ενισχύουν τη συμμετοχή και την εξατομικευμένη μάθηση.
✅ Θα εξασφαλίσεις ότι εφαρμόζεις την ΑΙ με ασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων.
✅ Θα γίνεις πρωτοπόρος στη σύγχρονη εκπαίδευση, προετοιμάζοντας τους μαθητές σου για το μέλλον!
🔹 📅 Διάρκεια: 9 μήνες (400 ώρες) – Ασύγχρονη παρακολούθηση
🔹 📍 Online – Πρόσβαση από παντού!
🔹 🎓 Πιστοποιητικό Παρακολούθησης για τους συμμετέχοντες ( ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ )
📢 Οι θέσεις είναι περιορισμένες! Κλείσε τη θέση σου τώρα και γίνε μέρος της εκπαιδευτικής επανάστασης με την Τεχνητή Νοημοσύνη! 🚀
👉 Εγγραφή εδώ: https://miskedivim.uowm.gr/aiinspecialedu/register/
⚠ Η εκπαίδευση αλλάζει! Θα μείνεις πίσω ή θα γίνεις πρωτοπόρος; 💡
6987071655 Κόντης spiroskontis@yahoo.com
6985730409 Μαγιολαδίτης magioladitisi@gmail.com
- Published in Προγράμματα
Εκπαίδευση των πολιτών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στις πρώτες βοήθειες και την απινίδωση
Πού απευθύνεται:
Απευθύνεται σε όλους τους πολίτες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Πού στοχεύει:
Στόχος του Προγράμματος αποτελεί η εκπαίδευση 3500 πολιτών στην χρήση εξωτερικού απινιδωτή και στην παροχή πρώτων βοηθειών σε συμβάντα καρδιακής ανακοπής μέσω ενός συγκροτημένου εκπαιδευτικού προγράμματος που θα διαμορφωθεί από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Τι αναμένεται να επιτευχθεί:
Η ολοκλήρωση του προγράμματος εκπαίδευσης στη χρήση συσκευών εξωτερικής απινίδωσης και στις βασικές αρχές Καρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) αναμένεται να δημιουργήσει μια κοινωνία πολιτών έτοιμων να ανταποκριθούν άμεσα και αποτελεσματικά σε περιστατικά καρδιακής ανακοπής.
Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για:
✅ Ορθή εκτίμηση της κατάστασης και άμεση διάγνωση του προβλήματος.
✅ Ασφαλή τοποθέτηση του πάσχοντα και προστασία όλων από περαιτέρω κίνδυνο.
✅ Χρήση του απινιδωτή με ακρίβεια, τόσο για διάγνωση όσο και για παρέμβαση.
✅ Παροχή μηχανικής ΚΑΡΠΑ και αποτελεσματική διαχείριση της ομάδας παρευρισκομένων για μέγιστο όφελος.
Με την εκπαίδευση αυτών των πολιτών και την παράλληλη εγκατάσταση απινιδωτών σε όλη τη Δυτική Μακεδονία, η δράση στοχεύει:
✔️ Στη θωράκιση των τοπικών κοινωνιών, μειώνοντας τους κινδύνους από καρδιακά επεισόδια.
✔️ Στην ενίσχυση του εθελοντισμού και της κοινωνικής συνοχής, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη.
✔️ Στην προώθηση μιας νέας νοοτροπίας ενεργής συμμετοχής, που θα λειτουργήσει ως υπόβαθρο για μελλοντικές κοινωνικές δράσεις στον τομέα της Υγείας και πέρα από αυτόν.
Σκοπός – Προσδοκώμενα Αποτελέσματα:
Η πρωτοβουλία της Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Πανεπιστημίο Δυτικής Μακεδονίας στοχεύει στη διάσωση ανθρώπινων ζωών μέσω της εκπαίδευσης του γενικού πληθυσμού στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και τη χρήση Αυτόματων Εξωτερικών Απινιδωτών (ΑΕΑ). Δεδομένου ότι η καρδιακή ανακοπή μπορεί να συμβεί οπουδήποτε και η άμεση πρόσβαση σε επαγγελματίες υγείας δεν είναι πάντα δυνατή, η εκπαίδευση πολιτών ως “Εθελοντών Ζωής” αποτελεί κρίσιμη λύση.
Σκοπός της Δράσης
- Δημιουργία ενός δικτύου εκπαιδευμένων πολιτών που θα μπορούν να παρέχουν πρώτες βοήθειες σε κρίσιμες στιγμές.
- Εγκατάσταση και χρήση ΑΕΑ σε δημόσιους χώρους, ώστε να υπάρχει άμεση δυνατότητα παρέμβασης.
- Ενίσχυση του εθελοντισμού και της κοινωνικής ευθύνης, καλλιεργώντας την αλληλεγγύη και τη συμμετοχικότητα.
- Αναβάθμιση της παροχής Υγείας στη Δυτική Μακεδονία, μέσω της ενδυνάμωσης της κοινότητας στην αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα
✅ Αύξηση των πιθανοτήτων επιβίωσης ατόμων που υφίστανται καρδιακή ανακοπή, χάρη στη γρήγορη αντίδραση εκπαιδευμένων πολιτών.
✅ Κάλυψη γεωγραφικών και οργανωτικών ελλείψεων, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η ιατρική παρέμβαση καθυστερεί.
✅ Δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου πρώτης ανταπόκρισης, με πολίτες ικανούς να σώσουν ζωές έως την άφιξη εξειδικευμένων επαγγελματιών.
✅ Εμπέδωση της γνώσης ότι η διάσωση ενός ανθρώπου δεν είναι μόνο ηθική επιταγή, αλλά και νομική υποχρέωση, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Με αυτή τη δράση, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας επιδιώκουν να καταστήσουν κάθε πολίτη “φρουρό της Υγείας”, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Ομάδα Στόχος (περιγραφή- διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών- κριτήρια επιλογής)
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε κατοίκους της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, με στόχο τη δημιουργία μιας κοινότητας πολιτών ικανών να προσφέρουν άμεση υποστήριξη σε περιστατικά καρδιακής ανακοπής.
- Ομάδα-Στόχος
📌 Γενικός Πληθυσμός: Ενήλικες χωρίς απαραίτητα προϋπάρχουσα εμπειρία στις πρώτες βοήθειες.
📌 Επαγγελματίες Υγείας: Ιατροί, νοσηλευτές και προσωπικό που επιθυμεί να αναβαθμίσει τις δεξιότητές του.
📌 Εκπαιδευτικοί & Στελέχη Κοινότητας: Δάσκαλοι, προπονητές, υπεύθυνοι εκδηλώσεων με ενεργή επαφή με ομάδες.
📌 Εθελοντές & Διασώστες: Πολίτες ήδη δραστήριοι στον τομέα της παροχής βοήθειας.
✅ Πολυμορφία Συμμετεχόντων: Συμπερίληψη ατόμων όλων των ηλικιών, από διάφορες περιοχές (αστικές & αγροτικές), με διαφορετικά επίπεδα εκπαίδευσης και εμπειρίας.
- Κριτήρια Συμμετοχής
✔ Κάτοικοι Δυτικής Μακεδονίας (προτεραιότητα σε όσους ζουν ή εργάζονται στην περιοχή).
✔ Ηλικία 18+ (δυνατότητα συμμετοχής για όλους τους ενήλικες).
✔ Κίνητρο συμμετοχής: Επιθυμία για εκμάθηση πρώτων βοηθειών και συνεισφορά στη δημόσια υγεία.
✔ Διαθεσιμότητα: Δυνατότητα συμμετοχής στη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση.
✔ Ισορροπημένη κατανομή: Συμμετοχή από όλες τις γεωγραφικές περιοχές της Περιφέρειας.
Πιστοποιητικά – Πιστωτικές μονάδες:
Πιστοποιητικό Βεβαίωσης Δεξιοτήτων στις Πρώτες Βοήθειες και στην Αντιμετώπιση Καρδιακής Ανακοπής από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:
Πρακτική άσκηση.
Ημερομηνίες
Έναρξη:
Λήξη:
Διάρκεια:
6 ώρες
Εκπαίδευση: Δια ζώσης
Κόστος Κόστος: Δωρεάν
Αιτήσεις έως: 30/05/2025 στο σύνδεσμο https://miskedivim.uowm.gr/defibr/register/
Σχετικά με τα δικαιολογητικά εγγραφής, απαιτείται μόνο η αστυνομική σας ταυτότητα.
Ανάλυση Διδακτικών Ενοτήτων
- Εισαγωγή στις Πρώτες Βοήθειες
- Ορισμός και σημασία των πρώτων βοηθειών
- Βασικές αρχές και αρχές ασφάλειας
- Αξιολόγηση της κατάστασης και άμεση δράση
- Αναγνώριση και Αντιμετώπιση Καρδιοαναπνευστικής Ανακοπής
- Συμπτώματα καρδιακής ανακοπής
- Βασικές αρχές καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ)
- Θωρακικές συμπιέσεις
- Διάσωσης αναπνοές
- Ασφάλεια του παθόντος και του εκπαιδευτή
- Χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (AED) Οι εκπαιδευόμενοι να είναι σε θέση να γνωρίζουν:
- Τι είναι ο εξωτερικός απινιδωτής και πώς λειτουργεί
- Οδηγίες χρήσης AED: Τοποθέτηση ηλεκτροδίων και ενεργοποίηση συσκευής
- Διαδικασία ηλεκτρικής εκκένωσης και επαναφορά καρδιολογικής δραστηριότητας
- Πρακτική στην τοποθέτηση και χρήση του AED
- Οργάνωση και Συντονισμός Δράσεων σε Περίπτωση Καρδιακής Ανακοπής
- Ο ρόλος του εκπαιδευόμενου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- Διαχείριση του χρόνου και του χώρου σε περιστατικά ανακοπής
- Συντονισμός με άλλους παριστάμενους και διασφάλιση βοήθειας
- Πρακτική Άσκηση
- Προσομοίωση περιστατικών με πραγματικούς εξοπλισμούς
- Ομαδική εξάσκηση στις τεχνικές ΚΑΡΠΑ και χρήσης AED
- Ανατροφοδότηση και διόρθωση τεχνικών από εκπαιδευτές
- Αξιολόγηση και Πιστοποίηση
- Αξιολόγηση των συμμετεχόντων στις πρακτικές δεξιότητες
- Έκδοση πιστοποιητικών παρακολούθησης για τους επιτυχόντες
Η κάθε ενότητα θα έχει θεωρητική και πρακτική κατεύθυνση, με προοδευτική ενσωμάτωση των δεξιοτήτων. Οι εκπαιδευτές θα είναι εκπαιδευμένοι επαγγελματίες με εμπειρία στις πρώτες βοήθειες και την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση.
- Published in Προγράμματα
Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα 450 ωρών στην Ειδική Αγωγή και στην Παράλληλη Στήριξη, του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Νέος Κύκλος)
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ του Π.Δ.Μ. οργανώνει μοριοδοτούμενο πρόγραμμα επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με τίτλο: «ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ». Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων που θέλουν να μοριοδοτηθούν για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης ή για διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, με βάση την κείμενη νομοθεσία. Επιπλέον, σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να ενταχθούν σε επικουρικούς πίνακες της ειδικής αγωγής ( Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019, άρθρο 58). Επίσης σε κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και σε άλλους επαγγελματίες της εκπαίδευσης, σε γονείς αλλά και σε οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο/η που επιθυμεί να εξειδικευτεί σε πεδία της ειδικής αγωγής.
Η χρονική διάρκεια του προγράμματος είναι 450 ώρες – 9 μήνες. Η διδασκαλία υλοποιείται μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, αλλά και σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (μία φορά το μήνα) μεταξύ των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα και των διδασκόντων τους, στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας (προαιρετική συμμετοχή).
Έναρξη: 14/04/2025
Επιστημονικά Υπεύθυνος είναι ο Δρ. Τρύφων Μαυροπαλιάς, μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας του Π.Δ.Μ.
Για περισσότερες πληροφορίες,
E-mail: tmavropalias@uowm.gr, kedivim@uowm.gr
Τηλέφωνα: 2385055008, 6947702843
- Published in Προγράμματα
Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων
Η εκπαίδευση ενηλίκων αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς και απαιτητικούς τομείς της δια βίου μάθησης, προσφέροντας ευκαιρίες για επαγγελματική ανάπτυξη και αναβάθμιση δεξιοτήτων. Το Σεμινάριο «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων» σχεδιάστηκε για να προετοιμάσει εκπαιδευτές που επιθυμούν να διδάξουν σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων, αναπτύσσοντας τις ικανότητές τους στη διδακτική μεθοδολογία, τη χρήση εκπαιδευτικών τεχνικών και την προσαρμογή της μάθησης στις ανάγκες των ενήλικων εκπαιδευομένων.
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί με ασύγχρονη τηλεκατάρτιση και θα διεξαχθούν δύο προαιρετικές διαδικτυακές συναντήσεις με τον εκπαιδευτή, για την κατάλληλη προετοιμασία των εκπαιδευόμενων για τις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.
Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε αποφοίτους ΑΕΙ/ΤΕΙ παιδαγωγικών τμημάτων που θέλουν να επιμορφωθούν στην εκπαίδευση ενηλίκων, σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης γενικότερα, οι οποίοι θέλουν να αποκτήσουν μια νέα εμπειρία βιωματικής μάθησης. Επιπλέον, το συγκεκριμένο πρόγραμμα ενδιαφέρει όλους όσους επιθυμούν να εργαστούν σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα ως εκπαιδευτές-εισηγητές. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων, φαίνεται πως έχει αναπτύξει μεγάλη δυναμική σε συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού που ενδιαφέρονται να απασχοληθούν σε αντίστοιχα πεδία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), στις Σχολές Γονέων ως σύμβουλοι Σταδιοδρομίας αλλά και ως εισηγητές-εκπαιδευτές.
Οι θεματικές ενότητες περιλαμβάνουν το ιστορικό πλαίσιο εξέλιξης του θεσμού της εκπαίδευσης ενηλίκων, τα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευόμενων, τη διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων, τη σημασία της πρώτης συνάντησης, τις τεχνικές επικοινωνίας, τη σύναψη μαθησιακού συμβολαίου, τις βασικές θεωρίες μάθησης, τη δυναμική της ομάδας, το ρόλο του εκπαιδευτή, το σχεδιασμό μικροδιδασκαλιών, το νομοθετικό πλαίσιο, τις ευρωπαϊκές πολιτικές στην εκπαίδευση ενηλίκων, τις νέες τεχνικές βιωματικής μάθησης, το ρόλο των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και το σχεδιασμό και υλοποίηση διδακτικής παρέμβασης στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Οι συμμετέχουσες/οντες θα κατανοήσουν τις νέες εκπαιδευτικές διαδικασίες μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων, θα εξοικειωθούν στη χρήση νέων τεχνολογικών μεθόδων βιωματικής μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων, θα εξασκηθούν στην εφαρμογή όλων των διδακτικών μεθόδων εκπαίδευσης ενηλίκων και θα σχεδιάσουν μικροδιδασκαλίες που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε εκπαιδευόμενου. Επιπλέον, θα προετοιμαστούν κατάλληλα για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Τζιφόπουλος Μενέλαος
Εκπαιδευτής: Νικολιδάκης Συμεών
Αιτήσεις: Έως 23/02/2025
Διάρκεια: 1.5 μήνας
Έναρξη εκπαιδευτικού προγράμματος 24/02/2025
- Published in Προγράμματα
Σεξουαλικότητα και Ειδική Αγωγή: Εκπαίδευση στη διαχείριση κοινωνικών, διαπροσωπικών και ατομικών αναγκών ανθρώπων με νοητική ανεπάρκεια και αυτισμό. Προεκτάσεις στην κοινωνική ένταξη και την ποιότητα ζωής
Το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνει ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη διαχείριση κοινωνικών, διαπροσωπικών και ατομικών αναγκών με έμφαση στην σεξουαλικότητα, ανθρώπων με νοητική ανεπάρκεια και αυτισμό.
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί με συνδυασμό δια ζώσης διδασκαλίας και ασύγχρονης εκπαίδευσης.
Απευθύνεται σε επαγγελματίες, απόφοιτες/ους και τελειόφοιτες/ους που άπτονται του χώρου της ειδικής αγωγής, της ψυχολογίας και των όμορων ειδικοτήτων (ψυχιατρική,λογοθεραπεία,εργοθεραπεία,φυσιοθεραπεία,παιδαγωγικά).
Οι θεματικές ενότητες περιλαμβάνουν στρατηγικές για την ομαλή κοινωνική ένταξη των ατόμων με νοητική αναπηρία, δεξιότητες ασφαλούς διαχείρισης της σεξουαλικότητας και τρόπους διαχείρισης των στενών διαπροσωπικών σχέσεων καθώς και υποστήριξης των συναισθηματικών αναγκών και διαχείρισης των ψυχολογικών προκλήσεών τους.
Οι συμμετέχουσες/οντες θα αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη, την κοινωνική ένταξη και τη σεξουαλική εκπαίδευση ατόμων με νοητική αναπηρία, παράγοντες βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους.
Επιστημονικά υπεύθυνη: Κατερίνα Φλωρά
Εκπαιδευτές: Δημήτριος Σιδεράς, Ανδρέας Καμπάς
Αιτήσεις: 07/10/2024 – 12/09/2025
Διάρκεια: 7 μήνες
Έναρξη εκπαιδευτικού προγράμματος 15 Σεπτεμβρίου 2025
Αιτήσεις στο σύνδεσμο https://miskedivim.uowm.gr/socincl/register/
- Published in Ανακοινώσεις
Νέος , 4ος κύκλος , του Επιμορφωτικού Προγράμματος «Αξιολόγηση μαθητών-μαθητριών: Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές»
Το ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση-Επιμόρφωση» πρόγραμμα εξ αποστάσεως (νέα προκήρυξη: Δεκέμβριος 2024, έναρξη μαθημάτων: Ιανουάριος 2025) οργανώνει και ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Αξιολόγηση μαθητών-μαθητριών: Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές»
Έναρξη υποβολής αιτήσεων 4ου κύκλου: 01/11/2024
Λήξη υποβολής αιτήσεων 4ου κύκλου: 28/02/2025
Έναρξη μαθημάτων 4ου κύκλου: 01/03/2025
Λήξη μαθημάτων 4ου κύκλου: 30/09/2025
Αιτήσεις υποβολής στο σύνδεσμο https://miskedivim.uowm.gr/axiostu4/register/
- Published in Ανακοινώσεις