
Έναρξη 14/4/25 και Λήξη 15/6/25
Διάστημα αιτήσεων: Από 24/3 έως 17/4
Καθηγητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς (Ε’ΣΤ’)
Απαιτούμενα: Β ή και Β1 επίπεδο επιμόρφωσης στις ΤΠΕ.
Σύνδεσμος για αιτήσεις: https://miskedivim.uowm.gr/kastoriacarnival/register/
Το πρόγραμμα υλοποιείται στην Καστοριά διότι εστιάζουμε αποκλειστικά στην Καστοριά για τους εξής λόγους:
- Τοπική Ιδιαιτερότητα και Πολιτιστική Συνέχεια
- Τα Ραγκουτσάρια αποτελούν ένα μοναδικό επιτελεστικό δρώμενο της περιοχής, με ρίζες στις λαϊκές παραδόσεις και τη συλλογική μνήμη.
- Η διατήρηση και κατανόηση της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ενισχύει την τοπική ταυτότητα και την πολιτιστική συνέχεια.
- Στοχευμένη Εκπαιδευτική Παρέμβαση
- Το πρόγραμμα αφορά εκπαιδευτικούς της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού στην Καστοριά, ώστε να διερευνήσουμε πώς οι μαθητές κατανοούν την πολιτιστική τους κληρονομιά μέσω της εκπαίδευσης.
- Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν εργαλεία για να ενσωματώσουν την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά στα σχολικά προγράμματα.
- Δυνατότητα Τοπικής Συμμετοχής και Αλληλεπίδρασης
- Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρατηρήσουν βιωματικά τα Ραγκουτσάρια, ενισχύοντας τη θεωρητική γνώση με άμεση επαφή.
- Θα καταγραφούν αντιλήψεις και εμπειρίες των μαθητών/εκπαιδευτικών σχετικά με το έθιμο, ώστε να αναπτυχθεί ένα μοντέλο αξιοποίησης της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει πιλοτικά στην Καστοριά, με σκοπό τη μελλοντική επέκταση ή προσαρμογή του σε άλλες περιοχές με παρόμοια πολιτιστικά δρώμενα.
Α/Α
|
Ενότητα
|
Ημερομηνία
|
(Ασύγχρονη / Ασύγχρονη) |
1 | 1η ενότητα
H UNESCO και η Σύμβαση για τη Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
|
7/4/25 -13/4/25 | 2 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση
Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
2 | 2η ενότητα
Εθνικό Ευρετήριο για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά
|
14/5/25 -20/4/25 | Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
3 | 3η ενότητα
«Μνήμη – Ταυτότητα – Προοπτική, Ραγκουτσάρια – Καρναβάλι Καστοριάς». |
21/4/25 – 27/4/25 | Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
4 | 4η ενότητα
Διδάσκοντας και μαθαίνοντας με τη ζωντανή κληρονομιά Η μέθοδος των έξι βημάτων για την ενσωμάτωση της ζωντανής κληρονομιάς στη σχολική εκπαίδευση σύμφωνα με το πρότυπο της UNESCO |
28/4/25 – 4/5/25 | 2 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση
Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
5 | 5η ενότητα
Ψηφιακά εργαλεία και δημιουργία καθοδηγουμένου Project (Ψηφιακή Αφήγηση) |
5/5/25 – 11/5/25 | Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας 39 ώρες μελέτη |
6 | 6η ενότητα
Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικού υλικού Αξιολόγηση προγράμματος |
12/5/25 – 18/5/25 | 2 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση
Ασύγχρονη μέσω πλατφόρμας |
7 |
Τελική Εργασία
|
19/5/25 – 31/5/25 | 240 ώρες |