Το Πρόγραμμα με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: πρακτικές διδασκαλίας γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων σε διαφοροποιημένα περιβάλλοντα» απονέμει: Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης σε θέματα γλωσσικής διδασκαλίας σε πολύ/διαπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ (και άλλων χωρών) οι οποίοι εμπλέκονται στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσα σε ομογενείς και όχι μόνο μαθητές με επίπεδο γλωσσομάθειας Α1 και Α2.
Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να εφοδιαστούν με δεξιότητες οι επιμορφούμενοι, ώστε να συμβάλλουν στην εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών σε πολύ/διαπολιτισμικά πλαίσια, όπου διδάσκουν την ελληνική σε επίπεδα Α1 και Α2. Επιδιώκει, με άλλα λόγια, να εξασκήσει τους εκπαιδευόμενους σε δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες, προκειμένου, μετά το πέρας του προγράμματος, να είναι σε θέση να παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης σε μαθητές ελληνικής καταγωγής, αλλά και σε μαθητές διαφορετικών εθνικοτήτων που θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα.
Επιμέρους στόχοι
® εξοικείωση με στρατηγικές κατανόησης/παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου στην Ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε διαφοροποιημένα διδακτικά περιβάλλοντα.
® Εξάσκηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών των μαθητών επιπέδου Α1 & Α2 για αποτελεσματικής διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
® ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των διδασκόντων της ελληνικής γλώσσας.
® βελτιστοποιήση της διδασκαλίας λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες μαθησιακές και πολιτισμικές ανάγκες του πληθυσμού-στόχου.
® ανάπτυξη δεξιοτήτων διαπολιτισμικής ετοιμότητας και ενσυναίσθησης.
Ο επιμορφούμενος εκπαιδευτικός, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, αναμένεται να είναι σε θέση:
® να ιεραρχεί τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών σε διαφοροποιημένα περιβάλλοντα
® να εφαρμόζει τα κατάλληλα διδακτικά μέσα και τις κατάλληλες μεθόδους και καινοτομίες για τη γλωσσική εκπαίδευση, σε επίπεδα Α1 & Α2
® να γνωρίζει και να είναι σε θέση να αξιοποιήσει στη διδακτική πράξη τις σύγχρονες προσεγγίσεις για τις τεχνικές διδασκαλίας για διαφοροποιημένα περιβάλλοντα μάθησης
® να αναπτύσσει δεξιότητες και στρατηγικής διαπολιτισμικής κατανόησης και επικοινωνίας
να οργανώνει σχέδια μαθημάτων κατάλληλα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών της τάξης της/του
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αποτελεί ένα πεδίο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα σχολεία της ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΣ, αλλά και ο σχεδιασμός/ παραγωγή διδακτικού υλικού, καθώς και η αναγκαιότητα για ανάπτυξη της διαπολιτισμικής αντίληψης και κατανόησης, με στόχο την αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα της ελληνόγλωσσης εκπαιδευσης στην ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ.
Mετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, αναμένεται να είναι σε θέση:
® να εφαρμόζουν τα κατάλληλα διδακτικά μέσα και τις κατάλληλες μεθόδους και καινοτομίες για τη γλωσσική εκπαίδευση, σε επίπεδα Α1 & Α2.
® να ενισχύουν τις δεξιότητες και στρατηγικής διαπολιτισμικής κατανόησης και επικοινωνίας των μαθητών τους.
® να οργανώνουν σχέδια μαθημάτων κατάλληλα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών της τάξης τους.
Το βραχύχρονο (3μηνο) Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων» στοχεύει στο να εξειδικεύει εκπαιδευτικούς της ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ, ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ή ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ που ασχολούνται με τη γλωσσική διδασκαλία, ώστε να εφαρμόζουν καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους.
Πιστοποιητικό Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. EQF-1 έως EQF-3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Να έρθουν σε επαφή τόσο με προσεγγίσεις όσο και με μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να εφαρμοστούν με στόχο την κατανόηση γραπτού λόγου κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε περιβάλλοντα με μικρούς μαθητές που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα επιπέδου Α1-Α2
Oι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να αξιοποιούν ένα ευρύ φάσμα προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγουστη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων κατανόησης προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Επίσης, θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, οι οποίες να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ετοιμότητας, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.
Αναμένεται να αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για τη γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Επιχειρούνται εννοιολογικές αποσαφηνίσεις των όρων διαπολιτισμικής κατανόησης και επικοινωνίας, των στρατηγικών, παρουσιάζονται και εξετάζονται τυπολογίες και ταξινομίες στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, και εξετάζονται κύρια χαρακτηριστικά τους για την επιτυχή κατανόηση και αλληλόδραση σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Παρουσιάζονται σενάρια εξάσκησης δεξιοτήτων και στρατηγικών για την επιτυχή αλληλόδραση και τη διαπολιτισμική διαμεσολάβηση στα επίπεδα Α1 και Α2.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ