Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Αξιολόγηση μαθητών / μαθητριών: Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές

Ημερομηνίες

Έναρξη:

01/03/2024

Λήξη:

30/09/2024

Διάρκεια:

420 ώρες

Εκπαίδευση

Εξ' Αποστάσεως (Ασύγχρονη Εκπαίδευση)

Κόστος

Κόστος:

200 €
(δυνατότητα δύο δόσεων)

Εκπτωτικές Πολιτικές:

NAI

Αιτήσεις εώς:

29/02/2024

Πληροφορίες

  • Σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής)
  • Σε υποψήφια ή και ενεργά στελέχη της εκπαίδευσης (Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων κ.λπ.)
  • Σε αναπληρωτές / ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς
  • Σε απόφοιτους ΑΕΙ που ενδιαφέρονται για τη θεματολογία του προγράμματος
  • Σε φοιτητές, σπουδαστές που ενδιαφέρονται για τη θεματολογία του προγράμματος

Το πρόγραμμα στοχεύει να προετοιμάσει πτυχιούχους, επαγγελματίες και στελέχη στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα από διαφορετικά επιστημονικά πεδία, οι οποίοι επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης με έμφαση στην αξιολόγηση μαθητών / μαθητριών. Το ζήτημα της αξιολόγησης έχει επανέλθει με δυναμικό τρόπο στον πολιτικό διάλογο τα τελευταία χρόνια.

Κυρίαρχος στόχος της εκπαίδευσης στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης (Learning Society) είναι όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε μαθητή / μαθήτρια, εκπαιδευόμενο / εκπαιδευόμενη να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21 αιώνα.

Σ’ αυτό το συγκείμενο η αξιολόγηση μαθητών / μαθητριών αναλαμβάνει αναβαθμισμένο παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο.

Έχοντας παρακολουθήσει το πρόγραμμα αναμένεται οι εκπαιδευόμενοι να:

  • διαθέτουν ένα δια-θεματικό και διεπιστημονικό υπόβαθρο γνώσεων επάνω στην αξιολόγηση,
  • εμβαθύνουν στις σχετικές με την αξιολόγηση έννοιες,
  • επιχειρηματολογούν αναφορικά με την αναγκαιότητα της αξιολόγησης,
  • αναλύουν τον ρόλο της αξιολόγησης στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία,
  • διακρίνουν τις λειτουργίες της αξιολόγησης,
  • αναλύουν τα στάδια ανάπτυξης της αξιολόγησης,
  • εφαρμόζουν μεθόδους και τεχνικές αξιολόγησης,
  • γνωρίζουν τις σύγχρονες εξελίξεις που επηρέασαν καταλυτικά τον χώρο της εκπαίδευσης, τις τελευταίες κυρίως δεκαετίες, και που σηματοδότησαν την απαρχή μιας νέας εποχής στο πεδίο της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης,
  • εμβαθύνουν στις Θεωρίες Μάθησης και στη συμβολή τους στο μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση της αξιολόγησης του μαθητή,
  • περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της αξιολόγησης της μάθησης και της αξιολόγησης για τη μάθηση.

Το Πρόγραμμα σκοπεύει να προετοιμάσει πτυχιούχους, επαγγελματίες και στελέχη στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα από διαφορετικά επιστημονικά πεδία, οι οποίοι επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης με έμφαση στην αξιολόγηση του μαθητή. Το ζήτημα της αξιολόγησης του μαθητή έχει επανέλθει με δυναμικό τρόπο στον πολιτικό διάλογο τα τελευταία χρόνια. Κυρίαρχος στόχος της εκπαίδευσης στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης (Learning Society) είναι όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε μαθητή / εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου  αιώνα. Σ’ αυτό το συγκείμενο η αξιολόγηση του μαθητή αναλαμβάνει αναβαθμισμένο παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο.

  • Εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής)
  • Υποψήφια ή και ενεργά στελέχη της εκπαίδευσης (Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων)
  • Αναπληρωτές / ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί
  • Απόφοιτοι ΑΕΙ που ενδιαφέρονται για τη θεματολογία του προγράμματος
  • Φοιτητές, σπουδαστές που ενδιαφέρονται για τη θεματολογία του προγράμματος

 

Προαπαιτούμενες γνώσεις – προσόντα:

  • Τα προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους είναι:
    1. Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
    2. Κατοχή προσωπικού e-mail για επικοινωνία με τους διδάσκοντες / εκπαιδευτές
    3. Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη διαχείριση της πλατφόρμας του προγράμματος

1:Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης. EQF-5 έως EQF-8

(Στο τέλος του προγράμματος χορηγείται μοριοδοτούμενο πιστοποιητικό  επιμόρφωσης από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας για προσλήψεις,  διορισμούς, πίνακες εκπαιδευτικών και κρίσεις στελεχών με βάση την  ισχύουσα νομοθεσία.)

Ανάλυση Διδακτικών Ενοτήτων :

Σκοπός της 1ης Διδακτικής Ενότητας είναι η επισκόπηση του κλάδου της αξιολόγησης και των κυρίων ορισμών που χρησιμοποιούνται στην αξιολόγηση.


Ωρες Διδασκαλίας: 60


Σκοπός της 2ης Διδακτικής Ενότητας είναι η παρουσίαση των κύριων επιχειρημάτων υπέρ και κατά της αξιολόγησης του μαθητή σε τρόπο ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν μια σφαιρική αντίληψη του θέματος και να διευκολυνθούν στην προσωπική τους τοποθέτηση και επιλογή.


Ωρες Διδασκαλίας: 60


Σκοπός της 3ης Διδακτικής Ενότητας η απόκτηση σε βάθος γνώσεων για το αξιολογικό πλαίσιο της σχολικής αξιολόγησης. Αποσαφηνίζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των δομικών του στοιχείων με έμφαση στους διδακτικούς σκοπούς και στόχους.


Ωρες Διδασκαλίας: 60


Σκοπός της 4ης Διδακτικής Ενότητας η απόκτηση σε βάθος γνώσεων για το μεθοδολογικό πλαίσιο της σχολικής αξιολόγησης.


Ωρες Διδασκαλίας: 60


Σκοπός της 5ης Διδακτικής Ενότητας είναι η εμβάθυνση στο κυρίως στάδιο της διαδικασίας της αποτελεσματικής αξιολόγησης με έμφαση στο τεστ αξιολόγησης της επίδοσης.


Ωρες Διδασκαλίας: 60


Σκοπός της 6ης Διδακτικής Ενότητας είναι η ανάδειξη της παιδαγωγικής διάστασης της αξιολόγησης του μαθητή μέσα από την εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών και εργαλείων.


Ωρες Διδασκαλίας: 60


Σκοπός της 7ης Διδακτικής Ενότητας είναι η ανάδειξη της διαδικασίας της αποτελεσματικής αξιολόγησης με έμφαση στους τρόπους αξιολόγησης της ποιότητας των αποτελεσμάτων μέσω του υπολογισμού και ερμηνείας των βαθμών εγκυρότητας, αξιοπιστίας, καθώς και των δεικτών δυσκολίας και διάκρισης.


Ωρες Διδασκαλίας: 60


Επικοινωνία:

Καλεράντε Ευαγγελία

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ

Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας, ekalerante@uowm.gr

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Συμπλήρωσε την Αίτηση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα ή κάνε εγγραφή με το email σου στο Newsletter , για να μαθαίνεις νέα του προγράμματος και του Κ.Ε.ΔΙ.Β.Μ.

Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Λογοκλοπή

  1. Για τα πνευματικά δικαιώματα:
    1. Η αναπαραγωγή ολόκληρου ή τμημάτων πνευματικών έργων τρίτων προσώπων (βιβλίων, άρθρων, εργασιών, έργων εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών κ.λπ.), καθώς και η μετάφραση, η διασκευή, η παραποίηση ή απομίμησή τους, χωρίς την άδεια του δημιουργού τους, απαγορεύεται από το νόμο, ανεξάρτητα από τη μορφή με την οποία αυτή γίνεται (έντυπη, ηλεκτρονική, φωτογραφική, κλπ.) και συνιστά αστικό και ποινικό αδίκημα, συνάμα δε και σοβαρή πειθαρχική παράβαση.
    2. Κάθε δημιουργός ή συνδημιουργός έργου δικαιούται να αναφέρεται και να αναγνωρίζεται ως τέτοιος, απολαμβάνοντας και τα τυχόν περιουσιακά δικαιώματα που απορρέουν από το έργο.
    3. Η παράλειψη της αναφοράς της πνευματικής εισφοράς τρίτων προσώπων σε δημοσιευμένο έργο ή, αντίθετα, η συμπερίληψη προσώπου ως δημιουργού ή συνδημιουργού σε έργο, στο οποίο δεν εισέφερε προσωπικό δημιουργικό έργο, συνιστούν σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα και μπορούν να έχουν και άλλες νομικές συνέπειες. Σε περίπτωση έργου που είναι αποτέλεσμα της πραγματικής δημιουργικής συνεισφοράς περισσοτέρων προσώπων, τα πρόσωπα αυτά πρέπει να αναφέρονται όλα ως συνδημιουργοί του έργου κατά τη σειρά της σπουδαιότητας της συμβολής τους.
    4. Η εκμετάλλευση των περιουσιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από δικαιώματα βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας από τον δημιουργό ή τον εφευρέτη μπορεί να υπόκειται σε περιορισμούς, προκειμένου, ιδίως, για έργα που παρήχθησαν με τα μέσα ή τη χρηματοδότηση του Π.Δ.Μ. ή άλλου φορέα.
    5. Για τη ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων ερευνητικών έργων τα οποία εκπονούνται στο Π.Δ.Μ., πρέπει να υπογράφονται με την έναρξη των έργων αυτών σαφείς συμβάσεις ή πρωτόκολλα ανάμεσα στο Π.Δ.Μ. ή τον χρηματοδότη του έργου, τον υπεύθυνο του έργου και όλων των μελών της ερευνητικής ομάδας.
    6. Το Π.Δ.Μ. αποκτά δικαίωμα επί των αποτελεσμάτων της έρευνας, εφόσον αυτή διεξάγεται στις εγκαταστάσεις του ή χρηματοδοτείται από αυτό ή γίνεται με τη χρήση του ονόματός του. Εάν το αποτέλεσμα της έρευνας αποδώσει οικονομικά οφέλη, οι ερευνητές οφείλουν να το γνωστοποιούν εγγράφως στο Ίδρυμα και να συνάπτουν από κοινού σύμβαση εκμετάλλευσης.
  2. Για τα θέματα λογοκλοπής:
    1. Η λογοκλοπή ή η ευθεία παραβίαση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από το πλέγμα των διατάξεων περί πνευματικής ιδιοκτησίας συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδιαίτερα όταν διαπράττεται από μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και απαντάται σε έργα που εμφανίζονται ως πρωτότυπα έργα του συγγραφέα τους.
    2. Εφαρμόζοντας στην πράξη τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή χάρτα του ερευνητή και σε συνάφεια με την επαγγελματική ευθύνη των διδασκόντων για την πρόληψη της λογοκλοπής (plagiarism), το Π.Δ.Μ. παρέχει στους καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό τη δυνατότητα ελέγχου των εργασιών με ανάλογο λογισμικό (turnitin, http://turnitin.com/).
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας δια μέσω του Κέντρου Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης θα προβεί στην επεξεργασία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στην αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στα δικαιολογητικά συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην παρούσα πρόσκληση με σκοπό την  επιλογή τους και τη συμμετοχή τους στο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Νομική βάση για την επεξεργασία αποτελεί η παράγραφος 1 στοιχείο ε του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και το άρθρο 5 του ν. 4624/2019 (εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας). Τα προσωπικά δεδομένα θα διαβιβάζονται κατά περίπτωση νομίμως σε συνεργαζόμενους φορείς (ενδεικτικά Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), καθώς και στις αρμόδιες για την διαχείριση και έλεγχο των Κέντρων Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους, διόρθωσης ανακριβών ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων, διαγραφής των δεδομένων αν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ' άλλο τρόπο σε επεξεργασία ή αν αντιτίθενται στην επεξεργασία εφόσον δεν υπάρχουν επιτακτικοί και νόμιμοι λόγοι για την επεξεργασία, και περιορισμού της επεξεργασίας. Για κάθε ζήτημα σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, επικοινωνώντας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@uowm.gr. Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος θεωρεί ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών του δεδομένων, μπορεί να προσφύγει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
TOP
Μετάβαση στο περιεχόμενο