Στην κατάρτιση και στην απόκτηση γνώσεων από τους εκπαιδευόμενους για τον ρόλο, τις λειτουργίες και τις κοινωνικές, οικονομικές, εκπαιδευτικές και ιδεολογικοπολιτικές συνιστώσες της αξιολόγησης του μαθητή, στην εξοικείωση με μεθόδους, τεχνικές και εργαλεία αξιολόγησης, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντεπεξέρχονται με παιδαγωγικά κριτήρια και αρχές στις ανάγκες του αξιολογικού τους ρόλου, εφόσον είναι πλέον σαφές ότι η αξιολόγηση δεν θεωρείται «δεδομένη γνώση» για κάθε εκπαιδευτικό, που χωρίς να έχει λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση, επωμίζεται αβοήθητος το δύσκολο αυτό έργο.
Μέσα από το επιμορφωτικό πρόγραμμα αναμένεται να δοθεί στους εκπαιδευόμενους το απαραίτητο θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο για την όσο πιο αποτελεσματική χρήση της αξιολόγησης σε σχολικό επίπεδο. Αναμένεται η ενσωμάτωση των πρακτικών αξιολόγησης στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Το Πρόγραμμα σκοπεύει να προετοιμάσει πτυχιούχους, επαγγελματίες και στελέχη στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα από διαφορετικά επιστημονικά πεδία, οι οποίοι επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης με έμφαση στην αξιολόγηση του μαθητή. Το ζήτημα της αξιολόγησης του μαθητή έχει επανέλθει με δυναμικό τρόπο στον πολιτικό διάλογο τα τελευταία χρόνια. Κυρίαρχος στόχος της εκπαίδευσης στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης (Learning Society) είναι όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε μαθητή / εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα. Σ’ αυτό το συγκείμενο η αξιολόγηση του μαθητή αναλαμβάνει αναβαθμισμένο παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο.
Προαπαιτούμενες γνώσεις – προσόντα:
1:Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης. EQF-5 έως EQF-8
(Στο τέλος του προγράμματος χορηγείται μοριοδοτούμενο πιστοποιητικό επιμόρφωσης από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας για προσλήψεις, διορισμούς, πίνακες εκπαιδευτικών και κρίσεις στελεχών με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.)
Σκοπός της 1ης Διδακτικής Ενότητας είναι η επισκόπηση του κλάδου της αξιολόγησης και των κυρίων ορισμών που χρησιμοποιούνται στην αξιολόγηση.
Σκοπός της 2ης Διδακτικής Ενότητας είναι η παρουσίαση των κύριων επιχειρημάτων υπέρ και κατά της αξιολόγησης του μαθητή σε τρόπο ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν μια σφαιρική αντίληψη του θέματος και να διευκολυνθούν στην προσωπική τους τοποθέτηση και επιλογή.
Σκοπός της 3ης Διδακτικής Ενότητας η απόκτηση σε βάθος γνώσεων για το αξιολογικό πλαίσιο της σχολικής αξιολόγησης. Αποσαφηνίζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των δομικών του στοιχείων με έμφαση στους διδακτικούς σκοπούς και στόχους.
Σκοπός της 4ης Διδακτικής Ενότητας η απόκτηση σε βάθος γνώσεων για το μεθοδολογικό πλαίσιο της σχολικής αξιολόγησης.
Σκοπός της 5ης Διδακτικής Ενότητας είναι η εμβάθυνση στο κυρίως στάδιο της διαδικασίας της αποτελεσματικής αξιολόγησης με έμφαση στο τεστ αξιολόγησης της επίδοσης.
Σκοπός της 6ης Διδακτικής Ενότητας είναι η ανάδειξη της παιδαγωγικής διάστασης της αξιολόγησης του μαθητή μέσα από την εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών και εργαλείων.
Σκοπός της 7ης Διδακτικής Ενότητας είναι η ανάδειξη της διαδικασίας της αποτελεσματικής αξιολόγησης με έμφαση στους τρόπους αξιολόγησης της ποιότητας των αποτελεσμάτων μέσω του υπολογισμού και ερμηνείας των βαθμών εγκυρότητας, αξιοπιστίας, καθώς και των δεικτών δυσκολίας και διάκρισης.