Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων που θέλουν να μοριοδοτηθούν για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης ή για διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, με βάση την κείμενη νομοθεσία. Επιπλέον, σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς άλλα και σε φοιτητές προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών κύκλων σπουδών παιδαγωγικών ή καθηγητικών σχολών που επιθυμούν να ενταχθούν – οι φοιτητές μετά τη λήψη του πτυχίου τους – σε επικουρικούς πίνακες της ειδικής αγωγής ( Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019, άρθρο 58). Επίσης σε κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και σε άλλους επαγγελματίες της εκπαίδευσης, σε γονείς αλλά και σε οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο/η που επιθυμεί να εξειδικευτεί σε πεδία της ειδικής αγωγής.
Το συγκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης στοχεύει στην κατάρτιση και εκπαίδευση των επιμορφούμενων στο γνωστικό πεδίο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ειδικότερα στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, στη Νοητική Αναπηρία, στις Μαθησιακές Δυσκολίες, στα Προβλήματα Συμπεριφοράς, στα Χαρισματικά Παιδιά και στην εφαρμογή της Παράλληλης Στήριξης στα πλαίσιο και τη φιλοσοφία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Σκοπός του προγράμματος είναι η κατάρτιση των επιμορφούμενων στο γνωστικό πεδίο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και στις αρχές υλοποίησης της Παράλληλης Στήριξης, στο πλαίσιο και τη φιλοσοφία της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Οι ενδιαφερόμενοι/ες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και επιπλέον να έχουν στη διάθεσή τους μικρόφωνο και προαιρετικά κάμερα η/υ.
2:Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης
Ασκήσεις,
Η έννοια των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών, καθώς και την έννοια της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
0 σύγχρονος ορισμός των διαταραχών αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) εντός του ιστορικού του πλαισίου και η κατανόηση της συχνότητας εμφάνισης των μαθητών/τριών με ΔΑΦ. Τα αίτια των διαταραχών αυτιστικού φάσματος και για τον τρόπο με τον οποίο αυτές ανιχνεύονται. Τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά και τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των μαθητών/τριών με ΔΑΦ.
Ορισμός των νοητικών αναπηριών και τα αίτια εμφάνισης. Οι αξιολογήσεις με τις οποίες ανιχνεύονται οι νοητικές αναπηρίες, καθώς και ορισμένα από τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά και τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των μαθητών/τριών με νοητικές αναπηρίες
Ο ορισμός και η συχνότητα εμφάνισης της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Πώς ανιχνεύεται η ΔΕΠ-Υ και ποια είναι τα αίτιά της. Τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά και τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των μαθητών/τριών με ΔΕΠ-Υ. Τα εκπαιδευτικά ζητήματα όσον αφορά την υποστήριξη παιδιών με ΔΕΠ-Υ και τα ζητήματα φαρμακευτικής αγωγής και πώς οι επαγγελματίες αποτιμούν την πρόοδο των ατόμων αυτών προκειμένου να σχεδιάσουν εκπαιδευτικές στρατηγικές.
Η ορολογία που χρησιμοποιείται στον τομέα ΣΣΔ. Ο ορισμός, η ταξινόμηση, καθώς και η συχνότητα εμφάνισης των μαθητών/τριών με ΣΣΔ. Πώς ανιχνεύονται οι μαθητές/τριες με ΣΣΔ και ποια είναι τα αίτια των διαταραχών αυτών. Τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά και τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των μαθητών/τριών με ΔΣΣ.
Ο ορισμός των μαθησιακών δυσκολιών. Η ανίχνευση των μαθησιακών δυσκολιών, ποια είναι η συχνότητα εμφάνισης των μαθησιακών δυσκολιών, τα αίτια των μαθησιακών δυσκολιών. Τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά και τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες.
Ο ορισμός και η συχνότητα εμφάνισης της χαρισματικότητας. Ο τρόπος με τον οποίον ανιχνεύονται οι μαθητές/τριες με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα καθώς και ορισμένα ψυχολογικά χαρακτηριστικά και χαρακτηριστικά συμπεριφοράς αυτών των ατόμων. Η επίδραση των πολιτισμικών αξιών στους/τις μαθητές/τριες με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα
Ορισμός της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας. Διαφοροποίηση ως προς το περιεχόμενο. Διαφοροποίηση ως προς τη διδασκαλία. Διαφοροποίηση ως προς το εκπαιδευτικό υλικό
Ορισμός και χαρακτηριστικά της συνδιδασκαλίας. Η συνδιδασκαλία στις γενικές τάξεις: Μειονεκτήματα – πλεονεκτήματα. Τύποι του μοντέλου της συνδιδασκαλίας. Η συνδιδασκαλία σε αναπτυγμένες χώρες.