Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, εκπαιδευτές ενηλίκων, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, ανέργους και σε όσους εργαζόμενους και επαγγελματίες επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης, μουσικής παράδοσης ώστε να απασχοληθούν σε αντίστοιχες εκπαιδευτικές και κοινωνικές δομές, όπως διαπολιτισμικά σχολεία, Δήμους και Υπηρεσίες υποδοχής, ασύλου, προσφυγικών ροών και ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Επίσης, το πρόγραμμα απευθύνεται σε μουσικούς και πτυχιούχους & φοιτητές/τριες όλων των ειδικοτήτων που επιθυμούν να προσεγγίσουν την ελληνική μουσική παράδοση υπό το πρίσμα της πολυπολιτισμικής τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων ακρόασης και πρόσληψης της εθνικής και παραδοσιακής μουσικής στο τυπικό και μη τυπικό περιβάλλον εκπαίδευσης. Γνώσεις, στάσεις και ικανότητες για την πολυτροπική προσέγγιση της ετερότητας χωρίς προκαταλήψεις, μέσω σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών για την τυπική, μη τυπική και άτυπη μάθηση.
Λόγω της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης, κρίνεται αναγκαία η διαμόρφωση νέας εναλλακτικής μάθησης στην τυπική και άτυπη Διά Βίου εκπαίδευση μέσω της μουσικής παράδοσης και της τηλεκπαίδευσης.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα του προγράμματος: Α) Εμβάθυνση σε θέματα που αφορούν μουσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, Β) ανάδειξη σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών για την τυπική, μη τυπική και άτυπη μάθηση.
Προαπαιτούμενες γνώσεις – προσόντα – εφόδια: Πρόσβαση στο διαδίκτυο και βασικές γνώσεις Η/Υ, άτυπη ενασχόληση με τη μουσική και τις Τέχνες.
Με το πέρας των διδακτικών ενοτήτων και την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, χορηγείται πιστοποιητικό επιμόρφωσης 420 ωρών, το οποίο αντιστοιχεί σε 21 ECVET.
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι τις τυπικές, μη τυπικές, άτυπες και εξ αποστάσεως μορφές μάθησης και διδασκαλίας. Επίσης, να γνωρίσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες και οι τέχνες, όπως η μουσική, η ζωγραφική, η λογοτεχνία στις ανάγκες της επαγγελματικής ανάπτυξης και σύγχρονης κοινωνικοποίησης.Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν εναλλακτικές παρεμβάσεις σε περιβάλλοντα τυπικής, τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη της εθνικότητας, της παράδοσης, της ευρωπαικότητας, της τοπικότητας, όπως εντοπίζονται τοπικές και εθνικές μουσικές κουλτούρες σε περιόδους πολέμων και ειρήνης.Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να εντάξουν τη Διά Βίου εκπαίδευση στο ιστορικό και πολιτικό συγκείμενό της ώστε να αναγνωρίζουν την εθνική και κοινωνική διάσταση της μουσικής, να αναγνωρίζουν τους μηχανισμούς της στερεοτυπικής μουσικής σκέψης ώστε να αντιμετωπίζουν φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας στην κοινωνία και στην εκπαίδευση μέσω της «παγκοσμιοποιητικής /διεθνοποιητικής» μουσικής κουλτούρας
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη της έννοιας Παράδοση,οι δημιουργικές συναντήσεις μουσικών παραδόσεων και η ιστορική ανασκόπηση αξιοποίησής της.
Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
Α) αναγνωρίζουν τη μουσική παράδοση ως διαχρονικότητα και ως συνήθεια,
Β) να προσλαμβάνουν την ελληνική παραδοσιακή μουσική ως πηγή έμπνευσης για τη νεοελληνική λόγια μουσική δημιουργία,
Γ) να αναγνωρίζουν συναντήσεις μουσικών παραδόσεων και τις επιδράσεις από την μουσική παράδοση των «άλλων».
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η παρουσίαση και ανάλυση των σύγχρονων θεωρητικών παραδοχών για τη μάθηση και τη διδασκαλία, καθώς και η ανάδειξη των σχέσεων παιδαγωγικής θεωρίας και εκπαιδευτικής πράξης. Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να: Α) σχεδιάζουν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σύμφωνα με το ερευνητικό- αναστοχαστικό μοντέλο Β) σχεδιάζουν και να υποστηρίζουν πλαίσια που ενθαρρύνουν τις αλληλεπιδράσεις, ευνοούν την εργασία σε ομάδες και κινητοποιούν τις συμμετοχικές διαδικασίες.
Σε αυτή την ενότητα παρουσιάζεται και αναλύεται το παραδοσιακό και ρεμπέτικο τραγουδι. Μελετάται η μεταμοντέρνα ανάλυση της παραδοσιακής και ρεμπέτικης μουσικής στο ρεπερτόριο της κιθάρας ως σημείο διασύνδεσης σε διαφορετικές κοινότητες. Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η διερεύνηση της διαπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση μέσα από ποικίλα γνωστικά αντικείμενα όπως η μουσική, η λογοτεχνία και η εικόνα της χώρας, της πόλης. Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να: Α) προσλαμβάνουν τη μετάβαση από το Μεταμοντερνισμό στο Ethnic, Β) αναγνωρίζουν τις πολιτισμικές συναντήσεις μέσω της μουσικής.
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η διερεύνηση της πολυπολιτισμικότητας στο νέο εθνικό και κοινωνικό περιβάλλον μέσα από ποικίλα γνωστικά αντικείμενα, όπως οι Τέχνες, η λογοτεχνία, καθώς και η μελέτη πρακτικών και τρόπων αξιολόγησης διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης. Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να: Α) σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται πολυτροπικό υλικό με ειδικό προσανατολισμό την πολιτισμική διαφορετικότητα και ετερότητα, Β) σχεδιάζουν διαφοροποιημένες διαδικασίες και να λαμβάνουν υπόψη στοιχεία, όπως η πολυγλωσσία και η πολιτισμική ετερότητα, Γ) εφαρμόζουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας μέσω δομικών και προφορικών προσεγγίσεων.
Σκοπός της ενότητας είναι η πολυτροπική μουσική ακρόαση και, κατά περίπτωση εκπαιδευομένου, μουσική εκτέλεση ως πιλοτική εμπειρία. Προτείνεται ερμηνευτική ακρόαση και μουσική εκτέλεση έργων α) λόγιας μουσικής με αναφορές στη μουσική παράδοση της Ελλάδας και της ευρύτερης ανατολικής Μεσογείου και β) αστυκών(sic) λαϊκών τραγουδιών. Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν μουσικά τεχνικά σχήματα και ζητήματα.
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η διερεύνηση και ανάδειξη έμφυλων ταυτοτήτων μέσα από διαδικασίες άτυπης μάθησης και αξιοποίηση των Τεχνών. Η αποδόμηση των στερεοτύπων του φύλου θα συμβάλλει στην ανάπτυξη υγειών και ισοδύναμων σχέσεων ανάμεσα στους ανθρώπους.Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:Α) προσδιορίζουν όρους, όπως «έμφυλη βία» και «έμφυλες ταυτότητες», Β) αναλογίζονται ποιες στάσεις και συμπεριφορές ενδέχεται να μεταφέρουν ή να στηρίζουν στερεότυπα φύλων και να προβληματιστούν για το πώς αυτές μπορούν να τροποποιηθούν, Γ) ανταλλάσσουν πληροφορίες καλών πρακτικών για δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης γύρω από έμφυλα θέματα στον ενεργό πληθυσμό, όπως μαθητές, σπουδαστές, ενεργούς πολίτες.
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη του φάσματος των μορφών της Τέχνης, μέσα από μια σειρά προτεινόμενων εκπαιδευτικών μοντέλων, με πρακτικές εικαστικές προσαρμογές.Με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να: Α) αναγνωρίζουν και να αναλαμβάνουν τον ρόλο του εμψυχωτή, Β) παραγάγουν τεχνικές και υλικά (Παιδαγωγικά – Καλλιτεχνικά Ισοδύναμα) κατάλληλα για να προσαρμοστούν στα ενδιαφέροντα ευπαθών κοινωνικά ομάδων.