Το θερινό σχολείο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται για πρώτη φορά στο εξωτερικό (σε Αμερική και Αφρική), αλλά και στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ήδη στο εξωτερικό και επιθυμούν να ενημερωθούν καλύτερα για τα παραπάνω θέματα. Επίσης, πέρα από την 1η θεματική ενότητα που αφορά και σε επιμέρους υπηρεσιακά θέματα, τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες μπορούν να παρακολουθήσουν και οι συμβασιούχοι Ομογενείς εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε διάφορα σχολεία της Ομογένειας.
Α) ζητήματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και παραμονής τους στις αντίστοιχες χώρες,
Β) σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους,
Γ) τον σχεδιασμό/ παραγωγή διδακτικού υλικού,
Δ) τις δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας
με στόχο την αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα και την εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών σε πολύ/διαπολιτισμικά πλαίσια, όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα σε επίπεδα Α1 και Α2.
1)Ενημέρωση για τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και τους σκοπούς λειτουργίας τους.
2) Εξοικείωση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας (ACTFL, CEFR) και της αξιοποίησής τους για την κατάκτηση επάρκειας της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ.
3) Πλαισιακή στήριξη και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις για την κατανόηση του γλωσσικού εισαγόμενου και την παραγωγή λόγου.
4) Ανάδειξη εφαρμοσμένων δράσεων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα με άξονα τον γραπτό λόγο.
5) Παρουσίαση ψηφιακών και έντυπων υλικών και μέσων για την καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου. Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών παιχνιδοποίησης της μάθησης με μαθητές/ τριες μικρής ηλικίας.
6) Εξάσκηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών των μαθητών επιπέδου Α1 & Α2 για αποτελεσματική διαπολιτισμική επικοινωνία.
7) Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των διδασκόντων, καθώς και στη δημιουργία νέας γνώσης.
1)Ενημέρωση για τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και τους σκοπούς λειτουργίας τους.
2) Εξοικείωση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας (ACTFL, CEFR) και της αξιοποίησής τους για την κατάκτηση επάρκειας της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ.
3) Πλαισιακή στήριξη και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις για την κατανόηση του γλωσσικού εισαγόμενου και την παραγωγή λόγου.
4) Ανάδειξη εφαρμοσμένων δράσεων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα με άξονα τον γραπτό λόγο.
5) Παρουσίαση ψηφιακών και έντυπων υλικών και μέσων για την καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου. Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών παιχνιδοποίησης της μάθησης με μαθητές/ τριες μικρής ηλικίας.
6) Εξάσκηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών των μαθητών επιπέδου Α1 & Α2 για αποτελεσματική διαπολιτισμική επικοινωνία.
7) Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των διδασκόντων, καθώς και στη δημιουργία νέας γνώσης.
Το θερινό σχολείο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται για πρώτη φορά στο εξωτερικό (σε Αμερική και Αφρική), αλλά και στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ήδη στο εξωτερικό και επιθυμούν να ενημερωθούν καλύτερα για τα παραπάνω θέματα. Επίσης, πέρα από την 1η θεματική ενότητα που αφορά και σε επιμέρους υπηρεσιακά θέματα, τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες μπορούν να παρακολουθήσουν και οι συμβασιούχοι Ομογενείς εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε διάφορα σχολεία της Ομογένειας.
1:Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Μελέτες περίπτωσης,