Το θερινό σχολείο απευθύνεται στους Ομογενείς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε διάφορα σχολεία της Ομογένειας και επιθυμούν να ενημερωθούν καλύτερα για τα παραπάνω θέματα. Επίσης, πέρα από την 1η θεματική ενότητα που αφορά και σε επιμέρους υπηρεσιακά θέματα, τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες μπορούν να παρακολουθήσουν και οι συμβασιούχοι Ομογενείς εκπαιδευτικοί
1)Ενημέρωση για τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και τους σκοπούς λειτουργίας τους.
2) Εξοικείωση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας (ACTFL, CEFR) και της αξιοποίησής τους για την κατάκτηση επάρκειας της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ.
3) Πλαισιακή στήριξη και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις για την κατανόηση του γλωσσικού εισαγόμενου και την παραγωγή λόγου.
4) Ανάδειξη εφαρμοσμένων δράσεων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα με άξονα τον γραπτό λόγο.
5) Παρουσίαση ψηφιακών και έντυπων υλικών και μέσων για την καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου. Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών παιχνιδοποίησης της μάθησης με μαθητές/ τριες μικρής ηλικίας.
6) Εξάσκηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών των μαθητών επιπέδου Α1 & Α2 για αποτελεσματική διαπολιτισμική επικοινωνία.
7) Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των διδασκόντων, καθώς και στη δημιουργία νέας γνώσης.
1)Ενημέρωση για τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και τους σκοπούς λειτουργίας τους.
2) Εξοικείωση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας (ACTFL, CEFR) και της αξιοποίησής τους για την κατάκτηση επάρκειας της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ.
3) Πλαισιακή στήριξη και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις για την κατανόηση του γλωσσικού εισαγόμενου και την παραγωγή λόγου.
4) Ανάδειξη εφαρμοσμένων δράσεων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα με άξονα τον γραπτό λόγο.
5) Παρουσίαση ψηφιακών και έντυπων υλικών και μέσων για την καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου. Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών παιχνιδοποίησης της μάθησης με μαθητές/ τριες μικρής ηλικίας.
6) Εξάσκηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών των μαθητών επιπέδου Α1 & Α2 για αποτελεσματική διαπολιτισμική επικοινωνία.
7) Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των διδασκόντων, καθώς και στη δημιουργία νέας γνώσης.
Το βραχύχρονο ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ στοχεύει στο να εξοικειώσει εκπαιδευτικούς ελληνικής γλώσσας της Αυστραλίας με:
Α) ζητήματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και παραμονής τους στην Αυστραλία
Β) σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους (επίπεδα Α1, Α2 και Β1)
Γ) τον σχεδιασμό/ παραγωγή διδακτικού υλικού
Δ) τις δεξιότητες προφορικού και γραπτού λόγου
Ε) τις δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας
Στ) τον ρόλο της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους.
Το θερινό σχολείο απευθύνεται στους Ομογενείς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε διάφορα σχολεία της Ομογένειας και επιθυμούν να ενημερωθούν καλύτερα για τα παραπάνω θέματα. Επίσης, πέρα από την 1η θεματική ενότητα που αφορά και σε επιμέρους υπηρεσιακά θέματα, τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες μπορούν να παρακολουθήσουν και οι συμβασιούχοι Ομογενείς εκπαιδευτικοί
1:Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Εργασία,|Ασκήσεις,
Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να ενημερωθούν:
● Κατανοήσουν τις έννοιες των επιπέδων γλωσσομάθειας, της μικτής τάξης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς και τη σημασία τους στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του γλωσσικού μαθήματος με έμφαση σε πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
● Εξοικειωθούν με ποικίλες στρατηγικές διαχείρισης μικτής τάξης, όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η ομαδοσυνεργατική μάθηση, οι πολυεπίπεδες δραστηριότητες και η κλιμακωτή υποστήριξη (scaffolding), ώστε να μπορούν να τις εφαρμόζουν αποτελεσματικά σε μεικτά περιβάλλοντα. ● Σχεδιάζουν και εφαρμόζουν σενάρια και δραστηριότητες προσαρμοσμένα στα επίπεδα γλωσσομάθειας Α1 (σε παιδιά και ενήλικες), Α2 και Β1, με στόχο την εξάσκηση διαφοροποιημένων γλωσσικών δεξιοτήτων και την ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης μεικτών τάξεων σεβόμενοι/ες τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες του/της κάθε μαθητή/τριας. |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι/ες αναμένεται να:
αντιληφθούν τη σημασία, για την ολιστική καλλιέργεια της Γ2/ΞΓ, του εστιασμένου σε κατάλληλες στρατηγικές διδακτικού σχεδιασμού και εκπαιδευτικού υλικού για τον γραπτό λόγο.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι:
-θα είναι σε θέση να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων πρακτικών αναφορικά με την καλλιέργεια του προφορικού λόγου και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο περιβάλλον διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως Γ2/ ΞΓ.
-θα μπορούν να εντοπίζουν και να αξιοποιούν κριτικά ψηφιακά εργαλεία, ώστε να δημιουργούν παιγνιώδη μαθησιακά περιβάλλοντα για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ ΞΓ.
-θα μπορούν να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές για την ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, οι οποίες να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ετοιμότητας, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.
-θα αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για την ενίσχυση των δεξιοτήτων και στρατηγικών προφορικού λόγου των μικρών μαθητών/ τριών σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:
Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:
● Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ψηφιακά περιβάλλοντα για την εκμάθηση και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. ● Εξοικειωθούν με εργαλεία και πλατφόρμες (εργαλεία ΑΙ, εφαρμογές Web 2.0, περιβάλλοντα σύγχρονης/ασύγχρονης επικοινωνίας). ● Σχεδιάζουν δραστηριότητες αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία με στόχο την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων (κατανόηση, παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου). |
Οι επιμορφούμενοι/ες αναμένεται να:
• Κατανοήσουν βασικές έννοιες και εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην εκπαίδευση και ειδικότερα στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας και να εξοικειωθούν με εργαλεία ΑΙ που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία, την προσαρμογή και την εξατομίκευση διδακτικού υλικού. • Διερευνήσουν πώς η ΑΙ μπορεί να ενισχύσει τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την αυτόνομη μάθηση (self-regulated) αλλά και την ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων σε πολυεπίπεδες τάξεις. • Αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού πρακτικών δραστηριοτήτων με χρήση εργαλείων ΑΙ, οι οποίες καλλιεργούν ενεργή συμμετοχή και δημιουργικότητα στους/στις μαθητές/τριες. • Εξοικειωθούν με ζητήματα δεοντολογίας και υπεύθυνης χρήσης της ΑΙ στο σχολικό περιβάλλον, με στόχο την ασφαλή και κριτική αξιοποίησή της στη διδασκαλία. • Σχεδιάσουν και εφαρμόσουν μικρής κλίμακας σενάρια διδασκαλίας με την ενσωμάτωση ΑΙ, προσαρμοσμένα στις ανάγκες μαθητών/τριών διαφορετικών επιπέδων γλωσσομάθειας (Α1–Β1). |
Συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν καλές πρακτικές που εφαρμόζουν στις τάξεις τους .
Οι επιμορφούμενοι/εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν σχέδια μαθήματος που μπορούν να εφαρμοστούν στα δικά τους διδακτικά περιβάλλοντα.
Συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν καλές πρακτικές που εφαρμόζουν στις τάξεις τους .
Οι επιμορφούμενοι/εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν σχέδια μαθήματος που μπορούν να εφαρμοστούν στα δικά τους διδακτικά περιβάλλοντα.