Το συγκεκριμένο Δια Βίου Πρόγραμμα, φιλοδοξεί να αναπτύξει στη θεωρία και στην πράξη μια συμβουλευτική στην εκπαίδευση των διαπροσωπικών σχέσεων και επικοινωνιακών αλληλεπιδράσεων ανάμεσα σε εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους, ανάμεσα σε εργαζόμενους, σε υφισταμένους και προϊσταμένους, ανάμεσα σε άτομα του κοινωνικού και οικογενειακού περιβάλλοντος, με βασικό προσανατολισμό σε τεχνικές επικοινωνιακών δεξιοτήτων, στρατηγικών μάθησης και νέων τεχνολογιών, με σκοπό την αυτοβελτίωση, την αυτοπραγμάτωση, την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και όλων των ικανοτήτων της ανθρώπινης προσωπικότητας που συνθέτουν και διαμορφώνουν τη δυναμική των διαπροσωπικών σχέσεων.
Η εκπαίδευση στις διαπροσωπικές σχέσεις είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σήμερα και ειδικότερα σε περιπτώσεις κρίσιμων καταστάσεων και πανδημιών, όπου εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι, εργαζόμενοι, γονείς και μαθητές καλούνται να αντιμετωπίσουν ζητήματα αλλαγών και διακυμάνσεων ανθρώπινης συμπεριφοράς, τα οποία θα πρέπει να διαχειριστούν με την απόχτηση γνώσεων στις συμπεριφορικές θεωρίες, στην ψυχογλωσσολογία, στην επικοινωνία και στις νέες τεχνολογίες για την αποφυγή άγχους, ψυχικών διαταραχών, φόβου και έλλειψης αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης.
Σκοπός
Το παρόν Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης αποσκοπεί στην απόκτηση βασικών γνώσεων στις επικοινωνιακές δεξιότητες και τεχνικές διαχείρισης διαπροσωπικών σχέσεων που πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευόμενοι ως διδάσκοντες και διδασκόμενοι, ως εργαζόμενοι, επαγγελματίες και οικογενειάρχες, ώστε να βελτιώσουν και να ενισχύσουν τις διαπροσωπικές και τις ενδοπροσωπικές σχέσεις, τις επικοινωνιακές αλληλεπιδράσεις σε συνδυασμό με το συναίσθημα, το οποίο εμπλέκεται σε μια διαλεκτική σχέση με τις διαπροσωπικές σχέσεις, στο εργασιακό, εκπαιδευτικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να διαχειριστούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της συμπεριφοράς και του χαρακτήρα της προσωπικότητάς τους, να επιδιώξουν την ατομική τους βελτίωση, αυτοπραγμάτωση και συμπεριφορά, ώστε να διευκολυνθούν στην αντιμετώπιση δύσκολων προβλημάτων που προκαλούνται από απρόσμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό, στο εργασιακό και στο οικογενειακό περιβάλλον, όπως οικονομική και ηθική κρίση, πανδημίες, περιβαλλοντικές αλλαγές κ.ά. Επιδιώκεται η ανίχνευση και η συνειδητοποίηση της πολύπλοκης και πολύπλευρης ανθρώπινης προσωπικότητας στον καθημερινό βίο, μέσα από μια φιλοσοφική, κοινωνική και ψυχολογική οπτική με ιδιαίτερες προσεγγίσεις και αναλύσεις στις θεωρίες των ανθρωπίνων σχέσεων, στις προϋποθέσεις και τα κριτήρια αυτοβελτίωσης, αυτοπραγμάτωσης και αυτοεκτίμησης του ανθρώπου με αφορμή την πυραμίδα των ανθρωπίνων αναγκών του A. Maslow, στη διαχείριση συγκρούσεων, στην ενσυνειδητότητα και ενσυναίσθηση, στις στρατηγικές μάθησης, στην ψυχογλωσσολογία με την απαραίτητη διείσδυση στην παραγωγή και κατανόηση του γραπτού και προφορικού λόγου ως επικοινωνιακού λόγου και στη χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών ως προωθητικών εργαλείων στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και ικανοτήτων για μια αποτελεσματική διδασκαλία, αλλά και ως επικοινωνιακών δικτυακών μέσων με προσανατολισμό την αμφίδρομη αλληλεπίδραση, το διάλογο και τη συνομιλία.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα
Στόχος
Κριτήρια Επιλεξιμότητας
Ένα από τα βασικά κριτήρια επιλεξιμότητας επιμορφούμενων αποτελεί το τρέχων εργασιακό status τους. Ως εκ τούτου:
Προαπαιτούμενες γνώσεις- προσόντα- εφόδια (πχ πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις Η/Υ):
Προαιρετικά: Βασικές γνώσεις αγγλικής γλώσσας (επίπεδο lower)
Πιστωτικές μονάδες: 55 ECTS
Τύπος πιστοποιητικού: Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης