Το συγκεκριμένο Δια Βίου Πρόγραμμα, φιλοδοξεί να αναπτύξει στη θεωρία και στην πράξη μια ολοκληρωμένη προσέγγιση με σκοπό την απόχτηση γνώσεων αναφορικά με την έννοια, τη σημασία και τις συνέπειες για τον ίδιο τον άνθρωπο και το κοινωνικό σύνολο που αφορούν στην παραβατικότητα, στην εγκληματική συμπεριφορά, στην ενδοοικογενειακή βία και στον εκφοβισμό. Οι συμμετέχοντες επρόκειτο να ενισχύσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το νομικό πλαίσιο των ανωτέρω θεμάτων αλλά και να κατακτήσουν βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες και ατομικές ικανότητες, που θα τους βοηθήσουν όχι μόνο στην ανάληψη του ρόλου του συμβούλου (coach), στη διαδικασία της συμβουλευτικής (coaching), τη σχέση συμβούλου (coach) με τον συμβουλευόμενο (coachee), αλλά και ειδικότερα στην προσωπική τους ανάπτυξη και στη βελτίωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς τους στις ενδοπροσωπικές και διαπροσωπικές τους σχέσεις, κατακτώντας τις επικοινωνιακές δεξιότητες, που είναι απαραίτητες για την επιτυχία στους περισσότερους τομείς της ζωής τους.
Το παρόν Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης αποσκοπεί στην απόκτηση βασικών γνώσεων στις επικοινωνιακές δεξιότητες και τεχνικές διαχείρισης διαπροσωπικών σχέσεων που πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευόμενοι ως διδάσκοντες και διδασκόμενοι, ως εργαζόμενοι, επαγγελματίες και οικογενειάρχες, ώστε να βελτιώσουν και να ενισχύσουν τις διαπροσωπικές και τις ενδοπροσωπικές σχέσεις, τις επικοινωνιακές αλληλεπιδράσεις σε συνδυασμό με το συναίσθημα, το οποίο εμπλέκεται σε μια διαλεκτική σχέση με τις διαπροσωπικές σχέσεις, στο εργασιακό, εκπαιδευτικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να διαχειριστούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της συμπεριφοράς και του χαρακτήρα της προσωπικότητάς τους, να επιδιώξουν την ατομική τους βελτίωση, αυτοπραγμάτωση και συμπεριφορά, ώστε να διευκολυνθούν στην αντιμετώπιση δύσκολων προβλημάτων που προκαλούνται από απρόσμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό, στο εργασιακό και στο οικογενειακό περιβάλλον, όπως οικονομική και ηθική κρίση, πανδημίες, περιβαλλοντικές αλλαγές κ.ά. Επιδιώκεται η ανίχνευση και η συνειδητοποίηση της πολύπλοκης και πολύπλευρης ανθρώπινης προσωπικότητας στον καθημερινό βίο, μέσα από μια φιλοσοφική, κοινωνική και ψυχολογική οπτική με ιδιαίτερες προσεγγίσεις και αναλύσεις στις θεωρίες των ανθρωπίνων σχέσεων, στις προϋποθέσεις και τα κριτήρια αυτοβελτίωσης, αυτοπραγμάτωσης και αυτοεκτίμησης του ανθρώπου με αφορμή την πυραμίδα των ανθρωπίνων αναγκών του A. Maslow, στη διαχείριση συγκρούσεων, στην ενσυνειδητότητα και ενσυναίσθηση, στις στρατηγικές μάθησης, στην ψυχογλωσσολογία με την απαραίτητη διείσδυση στην παραγωγή και κατανόηση του γραπτού και προφορικού λόγου ως επικοινωνιακού λόγου και στη χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών ως προωθητικών εργαλείων στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και ικανοτήτων για μια αποτελεσματική διδασκαλία, αλλά και ως επικοινωνιακών δικτυακών μέσων με προσανατολισμό την αμφίδρομη αλληλεπίδραση, το διάλογο και τη συνομιλία.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα:
Στόχος:
Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης. EQF-5 έως EQF-8
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
a) Να γνωρίσουν τη σημασία, καθώς και τις φιλοσοφικές και μετέπειτα ψυχολογικό-κοινωνικές καταβολές της Συμβουλευτικής, τα σύγχρονα ρεύματα στη Συμβουλευτική και τη συμβολή της στην Επικοινωνία
b) Να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές και ψηφιακές τους δεξιότητες, καθώς και ικανότητες που απορρέουν από τις τεχνικές επικοινωνίας, όπως συνεργατικότητα, συνοχή, δυναμική ομάδας, αυτοέλεγχο συναισθημάτων, καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων
c) Να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στη χρήση των ψηφιακών μέσων και τις τεχνολογίες επικοινωνίας, να κατανοήσουν τη σημασία του ψηφιακού διαχωρισμού, την απεξάρτηση από τον εθισμό στην τεχνολογία με βλαβερές συνέπειες για τον ψυχισμό του ανθρώπου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του, την αλληλεπίδραση με τα ψηφιακά μέσα, καθώς και τη σεξουαλικότητα και τον εκφοβισμό μέσω του διαδικτύου, όπως και την ανάδειξη στρατηγικών για τη διαχείριση των Τρολ
d) Να ανιχνεύσουν τα βασικά εμπόδια στην επικοινωνία, ώστε να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις και παρερμηνείες σε ανταλλαγές μηνυμάτων και πληροφοριών, να καλλιεργήσουν τη διαπολιτισμική τους συνείδηση στη βάση της ηθικής και κοινωνικής φιλοσοφίας, να κατανοήσουν και να ασκηθούν στη γλώσσα του σώματος.
e) Nα μπορούν να αναγνωρίσουν και να δικαιολογήσουν διάφορες μορφές βίας.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
a) Να γνωρίσουν τη σημασία, το περιεχόμενο των ανθρωπίνων σχέσεων, προκειμένου να συνειδητοποιήσουν την αξία τους σήμερα, καθώς και να αναπτύξουν τις γνώσεις τους αναφορικά με τους προδρόμους της ανθρώπινης συμπεριφοράς
b) Να κατανοήσουν την αξία και τις θετικές συνέπειες στη διατήρηση καλών σχέσεων στο οικογενειακό, κοινωνικό και εργασιακό περιβάλλον, να συνειδητοποιήσουν τα βασικά κίνητρα συμπεριφοράς και να γνωρίσουν τις βασικές πτυχές της Σχολής της Επιστήμης της Συμπεριφοράς καθώς και τις αρχές της οργανωτικής συμπεριφοράς
c) Να ενισχύσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με την ηθική των ανθρωπίνων σχέσεων και τη διαλεκτική σχέση του ανθρώπου με την κοινωνία και να αναλύσουν μεθόδους για την αποφυγή παρενοχλήσεων στον εργασιακό περιβάλλον και τη διατήρηση στην ισορροπία και αρμονία των ανθρωπίνων σχέσεων ενόψει απρόβλεπτων και σοβαρών καταστάσεων.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
a) Να γνωρίσουν απόψεις και θεωρίες για την προσωπικότητα, τις πολιτισμικές, κοινωνικές και διαπροσωπικές βάσεις της προσωπικότητας, τη διαφορά ανάμεσα στο πρόσωπο και στο προσωπείο, τα χαρακτηριστικά του ατόμου και να αναλύσουν τις θεωρίες προσωπικότητας, ώστε να κατανοήσουν την ανθρώπινη φύση και τις ανάγκες της, τη δυναμική της προσωπικότητας, την ψυχοπαθολογία και τη ψυχοθεραπεία
b) Να αναπτύξουν τις γνώσεις τους στη σημασία του συνειδητού και υποσυνείδητου, του Εγώ και του Υπερεγώ σε συνάφεια και με βία, τον εκφοβισμό και την παραβατικότητα. καθώς και να γνωρίσουν μεθόδους αξιολόγησης της προσωπικότητας, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν προβληματικές συμπεριφορές και δύσκολες καταστάσεις.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
a) Να γνωρίσουν τον εννοιολογικό προσδιορισμό της σύγκρουσης και τα χαρακτηριστικά της, τις αιτίες, τις μορφές συγκρούσεις, ενδοπροσωπικές, διαπροσωπικές, ενδοομαδικές κ.ά. και να κατανοήσουν τις αρνητικές συνέπειες των συγκρούσεων στην επικοινωνία, κυρίως, όταν αυτές διέπονται από εντάσεις και ακρότητες
b) Να κατανοήσουν τρόπους διευθέτησης των διαπροσωπικών συγκρούσεων, καθώς και στρατηγικές διαχείρισης, όπως και τη συμβολή της
c) Nα αντιμετωπίσουν προβλήματα συμπεριφοράς προερχόμενα από διαφορετικές πολιτισμικές πεποιθήσεις, αξίες, συνήθειες και πιστεύω, με σκοπό την αποφυγή προκαταλήψεων και δογματικών απόψεων
d) Να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα για τις πολιτικές διαχείρισης μέσα από επικοινωνιακές τεχνικές και δεξιότητες που απομακρύνουν τις συγκρουσιακές καταστάσεις ή τις προβληματικές συμπεριφορές.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
a) Να γνωρίσουν τον ορισμό, τη φιλοσοφία και τη φύση της διαπραγμάτευσης, τις επικοινωνιακές δεξιότητες και τις στρατηγικές διαπραγμάτευσης και να την κατανοήσουν ως μια απλή μορφή ειρηνικής επίλυσης διαφορών πριν από τη διαμεσολάβηση
b) Να αναπτύξουν τις γνώσεις τους για το χειρισμό της διαπραγμάτευσης
c) Να συνειδητοποιήσουν την ηθική σημασία της διαπραγμάτευσης, καθώς και τις ηθικές αρχές που πρέπει να τη διέπουν, τις παραπλανητικές συμπεριφορές της άλλης πλευρά και να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην αντιμετώπιση της συνεργασίας μέσω της διαπραγμάτευσης.