To πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να επιμορφωθούν και να γίνουν πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ρομποτικής – STEAM. Πιο συγκεκριμένα από το πρόγραμμα επωφελούνται:
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να ασχοληθούν με την διδασκαλία στο πλαίσιο STEAM – εκπαιδευτικής ρομποτικής, προσφέροντας επικαιροποιημένες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται, καλύπτοντας τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες που υπάρχουν στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν γνώσεις, θα αναπτύξουν δεξιότητες και θα διαμορφώσουν στάσεις έτσι ώστε:
Οι εκπαιδευόμενοι με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι σε θέση να εργαστούν σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, σε φροντιστήρια, σε κέντρα δια βίου μάθησης και σε άλλες δημόσιες και ιδιωτικές δομές εκπαίδευσης που εστιάζουν στο πλαίσιο STEAM – εκπαιδευτική ρομποτική.
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να παρέχει ολοκληρωμένη και υψηλού επιπέδου κατάρτιση σε εκπαιδευτικούς που καλούνται να διδάξουν στο πλαίσιο STEAM – εκπαιδευτική ρομποτική, για να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Το πρόγραμμα στοχεύει:
Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να καλύψει τις ανάγκες των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να ασχοληθούν με την διδασκαλία εκπαιδευτικών προγραμμάτων STEAM με έμφαση στην εκπαιδευτική ρομποτική σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία καθώς και σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, φροντιστήρια και άλλους φορείς που παρέχουν παρόμοιες υπηρεσίες. Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν:
Κριτήρια επιλεξιμότητας
Δεν υπάρχουν.
Τύπος πιστοποιητικού: EQF-5 έως EQF-8
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 20
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Η εκπαιδευτική ρομποτική αξιοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στην εκπαίδευση με τον ρόλο της να αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Από εργαλείο για την διδασκαλία του προγραμματισμού, μεθοδολογία για την εφαρμογή εποικοδομητικών θεωριών, διδακτική πρακτική για την προώθηση της υπολογιστικής σκέψης μέχρι την ενσωμάτωση της στο πλαίσιο STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Σκοπός της ενότητας είναι να παρουσιαστεί στους εκπαιδευόμενους η ιστορική εξέλιξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής μέχρι σήμερα και να αναλυθούν οι βασικοί άξονες και αρχές που διέπουν την αξιοποίηση της.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Γνωρίζουν την ιστορική εξέλιξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής και πως αξιοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπαιδευτικών θεωριών.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 20
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δραστηριοτήτων εκπαιδευτικής ρομποτικής στο πλαίσιο STEAM βασίζονται σε διάφορες μεθοδολογίες όπως η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ο κατασκευαστικός εποικοδομισμός, το project based learning, το problem based learning, και το game based learning. Σκοπός της ενότητας είναι να παρουσιαστούν και να συζητηθούν με τους εκπαιδευόμενους οι βασικές αυτές μεθοδολογίες και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να στηρίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Αναγνωρίζουν τις βασικές μεθοδολογίες που συνδέονται με την εκπαιδευτική ρομποτική στο πλαίσιο STEAM.
b) Να κατανοούν τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η κάθε μεθοδολογία να εφαρμοστεί στο πλαίσιο της εκπαιδευτική ρομποτικής – STEAM και τα πιθανά οφέλη που μπορεί να έχει για τους εκπαιδευόμενους.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 40
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Να παρουσιαστούν και να συζητηθούν με τους εκπαιδευόμενους οι ιδιαιτερότητες για την εφαρμογή του πλαισίου εκπαιδευτικής ρομποτικής στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και να παρουσιαστούν οι βασικότερες πλατφόρμες ρομποτικής που αξιοποιούνται σε αυτές τις συνθήκες.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Γνωρίζουν τις ιδιαίτερες στοχεύσεις του πλαισίου εκπαιδευτικής ρομποτικής στην προσχολική εκπαίδευση.
b) Γνωρίζουν τις βασικές πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής που χρησιμοποιούνται στην προσχολική εκπαίδευση, με έμφαση στα Floor roamers.
c) Σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και διδακτικές ακολουθίες με στόχους, προσδοκώμενα αποτελέσματα και πλαίσιο αξιολόγησης για την προσχολική εκπαίδευση, αξιοποιώντας τις μεθόδους διδασκαλίας της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 50
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Να παρουσιαστούν και να συζητηθούν με τους εκπαιδευόμενους οι ιδιαιτερότητες για την εφαρμογή του πλαισίου εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και να παρουσιαστούν οι βασικότερες πλατφόρμες ρομποτικής που αξιοποιούνται σε αυτές τις συνθήκες.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Γνωρίζουν τις ιδιαίτερες στοχεύσεις του πλαισίου εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
b) Γνωρίζουν τις βασικές πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής που χρησιμοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με έμφαση στις πλατφόρμες Lego Wedo 2, Lego EV3, Lego Spike, Microbit, Makey Makey.
c) Σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και διδακτικές ακολουθίες με στόχους, προσδοκώμενα αποτελέσματα και πλαίσιο αξιολόγησης για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αξιοποιώντας τις μεθόδους διδασκαλίας της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 50
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Να παρουσιαστούν και να συζητηθούν με τους εκπαιδευόμενους οι ιδιαιτερότητες για την εφαρμογή του πλαισίου εκπαιδευτικής ρομποτικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και να παρουσιαστούν οι βασικότερες πλατφόρμες ρομποτικής που αξιοποιούνται σε αυτές τις συνθήκες.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Γνωρίζουν τις ιδιαίτερες στοχεύσεις του πλαισίου εκπαιδευτικής ρομποτικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
b) Γνωρίζουν τις βασικές πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής που χρησιμοποιούνται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με έμφαση στις πλατφόρμες Lego EV3, Lego Spike και Arduino.
c) Σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και διδακτικές ακολουθίες με στόχους, προσδοκώμενα αποτελέσματα και πλαίσιο αξιολόγησης για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αξιοποιώντας τις μεθόδους διδασκαλίας της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 50
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Να παρουσιαστούν οι πρακτικές του STEAM, το τι είναι στην πράξη η παιδαγωγική προσέγγιση STEAM και πως μπορεί να εφαρμοστεί μέσα στην τάξη. Θα γίνει σύνδεση των πρακτικών STEAM με τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας και θα γίνει συζήτηση του πως μπορούν να εμπλακούν και να χρησιμοποιήσουν την εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM όλες οι ειδικότητες.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Κατανοούν τι είναι η παιδαγωγική προσέγγιση STEAM και πως μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη.
b) Να εφαρμόζουν πρακτικές και ρουτίνες σκέψης για καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
c) Να σχεδιάζουν μια διδακτική ενότητα σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής προσέγγισης STEAM.
d) Να βρίσκουν συνδέσεις με άλλα μαθήματα και να προάγουν την ολιστική προσέγγιση στη μάθηση.
e) Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν διδακτικά σενάρια STEAM με απλά υλικά και ανοιχτό λογισμικό προσβάσιμο σε όλους.
f) Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν διδακτικά σενάρια STEAM που έχουν ως στόχο να προάγουν και την πράσινη εκπαίδευση
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 20
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Να παρουσιαστεί και να συζητηθεί με τους εκπαιδευόμενους το πλαίσιο αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ειδική Αγωγή, δίνοντας έμφαση στην διαφοροποίηση των στοχεύσεων και των μεθοδολογικών εργαλείων που χρησιμοποιούνται.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Γνωρίζουν τις ιδιαίτερες στοχεύσεις της εκπαιδευτικής ρομποτικής στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής.
b) Γνωρίζουν τις βασικές πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής που χρησιμοποιούνται στην ειδική αγωγή.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 20
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Να παρουσιαστεί και να συζητηθεί με τους εκπαιδευόμενους το πλαίσιο αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, δίνοντας έμφαση στην διαφοροποίηση των στοχεύσεων και των μεθοδολογικών εργαλείων που χρησιμοποιούνται
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Γνωρίζουν τις ιδιαίτερες στοχεύσεις της εκπαιδευτικής ρομποτικής στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
b) Γνωρίζουν τις βασικές πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής που χρησιμοποιούνται στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 20
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Η σύνδεση του Design Thinking με το πλαίσιο STEAM και την εκπαιδευτική ρομποτική είναι ένα θέμα που απασχολεί έντονα τα τελευταία χρόνια την ερευνητική κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτής της ενότητας θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν με τους εκπαιδευόμενους οι πρόσφατες ερευνητικές εξελίξεις στον τομέα αυτό, ενώ παράλληλα θα παρουσιαστούν πρακτικές και μέθοδοι ενσωμάτωσης του Design Thinking στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικότερα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Γνωρίζουν μεθοδολογίες, τεχνικές και εργαλεία για την ενσωμάτωση του Design Thinking σε δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής και STEAM.
b) Σχεδιάζουν δραστηριότητες που ακολουθούν μεθοδολογίες βασιζόμενες στο Design Thinking, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 60
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM και η αξιολόγηση τους είναι ένα πολύ σημαντικό προσόν που θα πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί. Στόχος της ενότητας είναι να εξασκηθούν οι εκπαιδευόμενοι στην έρευνα, τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ολοκληρωμένων προγραμμάτων σπουδών εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
a) Σχεδιάζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και διδακτικές ακολουθίες αξιοποιώντας τις μεθόδους διδασκαλίας της ρομποτικής στο πλαίσιο STEAM.
b) Ορίζουν στόχους και προσδοκώμενα αποτελέσματα κατά τον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
c) Αξιοποιούν πλατφόρμες ρομποτικής, λογισμικά και εκπαιδευτικά εργαλεία για τον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
d) Αξιοποιούν πηγές στο διαδίκτυο για την αναζήτηση και προσαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
e) Σχεδιάζουν πλαίσια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων σπουδών για την εκπαιδευτική ρομποτική – STEAM.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 30
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Οι ιδιαίτερες συνθήκες που ορίζονται από την εφαρμογή του πλαισίου της εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM, απαιτούν την κατάλληλη οργάνωση του χώρου εργασίας των μαθητών και μαθητριών. Σκοπός της ενότητας είναι να παρουσιαστούν και να συζητηθούν με τους εκπαιδευόμενους μέθοδοι και τεχνικές οργάνωσης του εκπαιδευτικού χώρου – εργαστηρίου για την αποδοτική υλοποίηση του πλαισίου εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM, εξετάζοντας καλές πρακτικές που αφορούν τα τραπέζια και τους πάγκους εργασίας, την αποθήκευση και ταξινόμηση του εκπαιδευτικού υλικού και των εργαλείων, την τοποθέτηση και αξιοποίηση των εποπτικών μέσων.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 20
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Μια πτυχή της εφαρμογής προγραμμάτων εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM αφορά μαθητικούς διαγωνισμούς και φεστιβάλ που διοργανώνονται από διάφορους εκπαιδευτικούς και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και στηρίζουν την εξωστρέφεια των μαθητών και μαθητριών. Στόχος της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας είναι να παρουσιαστούν οι πιο σημαντικοί μαθητικοί διαγωνισμοί και φεστιβάλ που διοργανώνονται σε ετήσια βάση και να αναλυθούν οι βαθμοί δυσκολίας, δημιουργικότητας και πολυπλοκότητας τους. Επίσης η ενότητα στοχεύει στην συζήτηση με τους εκπαιδευόμενους για τις μεθόδους και τεχνικές οργάνωσης ομάδων εκπαιδευτικής ρομποτικής, παρουσιάζοντας παραδείγματα καλών πρακτικών που αφορούν την διαχείριση του μαθητικού δυναμικού και των συναισθημάτων των παιδιών που συμμετέχουν σε μια τέτοια διαδικασία.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 20
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Οι πρόσφατες εξελίξεις που σχετίζονται με την εξάπλωση του covid-19 έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαίτερα σε ομαδοσυνεργατικές μεθοδολογίες που αξιοποιούνται σε προγράμματα STEAM – εκπαιδευτικής ρομποτικής. Σκοπός της ενότητας είναι να παρουσιάσει και να συζητήσει με τους εκπαιδευόμενους μεθόδους, τεχνικές και εργαλεία εξ ’αποστάσεως εκπαίδευσης που θα μπορούν να ενσωματώνουν στοιχεία της μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής – STEAM.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 30
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Τα εργαστηριακά μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης και έχουν ως στόχο την εξάσκηση των εκπαιδευόμενων στις βασικές πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής που χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας «με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):