Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε αποφοίτους ΑΕΙ/ΤΕΙ παιδαγωγικών τμημάτων που θέλουν να επιμορφωθούν στην εκπαίδευση ενηλίκων, σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης γενικότερα, οι οποίοι θέλουν να αποκτήσουν μια νέα εμπειρία βιωματικής μάθησης. Επιπλέον, το συγκεκριμένο πρόγραμμα ενδιαφέρει όλους όσους επιθυμούν να εργαστούν σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα ως εκπαιδευτές-εισηγητές. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων, φαίνεται πως έχει αναπτύξει μεγάλη δυναμική σε συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού που ενδιαφέρονται να απασχοληθούν σε αντίστοιχα πεδία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), στις Σχολές Γονέων ως σύμβουλοι Σταδιοδρομίας αλλά και ως εισηγητές-εκπαιδευτές.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στοχεύει στην απόκτηση θεωρητικών και πρακτικών τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων και στην εξοικείωση με το βασικό εθνικό και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για τη δια βίου μάθηση. Ειδικότερα, θα γίνει προσδιορισμός των αρχών, των σταδίων και των μεθόδων σχεδιασμού της εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσα από την προβολή των βασικών χαρακτηριστικών των επιμέρους ομάδων- στόχων για την εκπαίδευση ενηλίκων. Επιπλέον, θα γίνει παρουσίαση του ρόλου και των εργαλείων που άπτονται στην αρμοδιότητα του εκπαιδευτή ενηλίκων και θα γίνει προσπάθεια για την εξοικείωση με τις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές βιωματικής μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων. Τέλος, θα εμβαθύνει στην απόκτηση βασικών αρχών συμβουλευτικής (mentoring).
Οι επιμορφούμενοι να είναι σε θέση να:
Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η κατανόηση των βασικών αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων και η ενασχόληση με πρακτικές εφαρμογές στη χρήση των νέων μεθόδων διδασκαλίας. Επιπλέον, ο σχεδιασμός μικροδιδασκαλιών και η προσαρμογή στις ιδιαιτερότητες των επιμορφούμενων ενηλίκων, θεωρείται ένας βασικός στόχος του σεμιναρίου εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Μετά το πέρας του σεμιναρίου, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση:
Οι ενδιαφερόμενοι/ες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και επιπλέον να έχουν στη διάθεσή τους μικρόφωνο και προαιρετικά κάμερα η/υ.
2:Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης
Τεστ,|Εργασία,
Η εξοικείωση με την εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς και οι σημαντικότεροι ιστορικοί σταθμοί εξέλιξης της εκπαίδευσης ενηλίκων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο διεθνές περιβάλλον.
Η αναλυτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών των ενηλίκων εκπαιδευομένων, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαφοροποίηση των ιδιαίτερων αναγκών τους.
Η αποτελεσματική κατανόηση των εκπαιδευτικών αναγκών στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς και η ανάδειξη και προβολή των στόχων στους εκπαιδευομένους ενηλίκους.
Η ανάδειξη της σημασίας που έχει η πρώτη συνάντηση των ενηλίκων εκπαιδευομένων με το χώρο της εκπαίδευσης και η αναζήτηση αποτελεσματικών μεθόδων προσέγγισης των ιδιαιτεροτήτων τους από τους εκπαιδευτές ενηλίκων.
Ανάλυση των ορισμών των τεχνικών γνωριμίας και παρουσίαση των βασικότερων μοντέλων στην τεχνική της γνωριμίας.
Το μαθησιακό συμβόλαιο στην εκπαίδευση ενηλίκων, οι διαφορετικοί τύποι συμβολαίου σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και η ενασχόληση των εκπαιδευτών ενηλίκων στη σύναψη μαθησιακού συμβολαίου.
Η κριτική ανάλυση των βασικών θεωριών μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων, ο σχεδιασμός και η εξατομίκευση των θεωριών μάθησης στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε εκπαιδευόμενου και η παρουσίαση των διαφορετικών ειδών μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Παρουσίαση της δυναμικής που έχει η ομάδα στην εκπαίδευση ενηλίκων, ανάλυση ορισμών για την συνεργασία στα πλαίσια την ομάδας με στόχο την ενίσχυση της δυναμικής της στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Η σημασία του ρόλου του εκπαιδευτή στην εκπαιδευτική διαδικασία της εκπαίδευσης ενηλίκων, τα βασικά χαρακτηριστικά του και η περιγραφή των διαφορετικών ρόλων που θα πρέπει να έχει στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Ανάλυση βασικών θεωριών σχεδιασμού μικροδιδασκαλίας, παρουσίαση των σημαντικότερων θεωρητικών στοιχείων που εμπεριέχει ο σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας και η κατανόηση της σημασίας των μικροδιδασκαλιών στην εκπαίδευση ενηλίκων