Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων

Ημερομηνίες

Έναρξη:

16/06/2025

Διάρκεια:

160 ώρες

Εκπαίδευση

Εξ Αποστάσεως

Κόστος

Κόστος:

220 €

Εκπτωτικές Πολιτικές:

NAI

Αιτήσεις εώς:

15/06/2025

Πληροφορίες

Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε αποφοίτους ΑΕΙ/ΤΕΙ παιδαγωγικών τμημάτων που θέλουν να επιμορφωθούν στην εκπαίδευση ενηλίκων, σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης γενικότερα, οι οποίοι θέλουν να αποκτήσουν μια νέα εμπειρία βιωματικής μάθησης. Επιπλέον, το συγκεκριμένο πρόγραμμα ενδιαφέρει όλους όσους επιθυμούν να εργαστούν σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα ως εκπαιδευτές-εισηγητές. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων, φαίνεται πως έχει αναπτύξει μεγάλη δυναμική σε συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού που ενδιαφέρονται να απασχοληθούν σε αντίστοιχα πεδία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), στις Σχολές Γονέων ως σύμβουλοι Σταδιοδρομίας αλλά και ως εισηγητές-εκπαιδευτές.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στοχεύει στην απόκτηση θεωρητικών και πρακτικών τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων και στην εξοικείωση με το βασικό εθνικό και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για τη δια βίου μάθηση. Ειδικότερα, θα γίνει προσδιορισμός των αρχών, των σταδίων και των μεθόδων σχεδιασμού της εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσα από την προβολή των βασικών χαρακτηριστικών των επιμέρους ομάδων- στόχων για την εκπαίδευση ενηλίκων. Επιπλέον, θα γίνει παρουσίαση του ρόλου και των εργαλείων που άπτονται στην αρμοδιότητα του εκπαιδευτή ενηλίκων και θα γίνει προσπάθεια για την εξοικείωση με τις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές βιωματικής μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων. Τέλος, θα εμβαθύνει στην απόκτηση βασικών αρχών συμβουλευτικής (mentoring).

Οι επιμορφούμενοι να είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν τις νέες εκπαιδευτικές διαδικασίες μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων
  • Εξοικειωθούν στη χρήση νέων τεχνολογικών μεθόδων βιωματικής μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων
  • Κατανοήσουν το πλαίσιο λειτουργίας των δομών εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Εφαρμόσουν στην πράξη όλες τις διδακτικές μεθόδους εκπαίδευσης ενηλίκων και να σχεδιάζουν μικροδιδασκαλίες που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε εκπαιδευόμενου
  • Αφομοιώσουν τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και να αποκτήσουν θεωρητικές και πρακτικές τεχνικές στο νέο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η κατανόηση των βασικών αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων και η ενασχόληση με πρακτικές εφαρμογές στη χρήση των νέων μεθόδων διδασκαλίας. Επιπλέον, ο σχεδιασμός μικροδιδασκαλιών και η προσαρμογή στις ιδιαιτερότητες των επιμορφούμενων ενηλίκων, θεωρείται ένας βασικός στόχος του σεμιναρίου εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα:

Μετά το πέρας του σεμιναρίου, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση:

  • Να οργανώνει, να σχεδιάζει και να υλοποιεί τη διδακτική παρέμβασή του με βάση τις ανάγκες της ομάδας-στόχου
  • Να αναγνωρίζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές, τις θεωρίες μάθησης της εκπαίδευσης ενηλίκων και να διαμορφώνει την παρεχόμενη διδασκαλία με βάση τις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες που επικρατούν
  • Να ενημερώνεται για τις εξελικτικές διαδικασίες που συντελούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Να μπορεί να εναρμονίζει την διδακτική του παρέμβαση με βάση τις εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές που αφορούν την εκπαίδευση ενηλίκων
  • Να σχεδιάζει και να οργανώνει την εκπαιδευτική διαδικασία για την κάθε επιμέρους διδακτική ενότητα και αντικείμενα μάθησης
  • Να υλοποιεί την εκπαιδευτική του παρέμβαση, οργανώνοντας και συντονίζοντας την εκπαιδευόμενη ομάδα-στόχο
  • Να θέτει ευθύς εξ αρχής τους βασικούς εκπαιδευτικούς στόχους με βάση τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
  • Να συντονίζει και να συμβουλεύει του εκπαιδευόμενους (mentoring)
  • Να εφαρμόζει στην πράξη τις βασικές θεωρητικές αρχές της συμβουλευτικής επιστήμης
  • Να αξιολογεί την εκπαιδευτική του παρέμβαση μέσα από την αυτο-αξιολόγησή του και να οργανώνει τη διαρκή βελτίωση των αποτελεσμάτων του
  • Απόφοιτοι ΑΕΙ/ ΤΕΙ
  • Εκπαιδευτικοί μόνιμοι ή αναπληρωτές όλων των βαθμίδων
  • Σε όσους/ες ενδιαφέρονται να απασχοληθούν στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Δημόσια, Ιδιωτικά) ως εκπαιδευτές ενηλίκων
  • Σε όσους/ες θέλουν να εξειδικευτούν στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Εκπαιδευτικοί που επιδιώκουν επιπλέον μοριοδότηση

Οι ενδιαφερόμενοι/ες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και επιπλέον να έχουν στη διάθεσή τους μικρόφωνο και προαιρετικά κάμερα η/υ.

2:Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης

Ανάλυση Διδακτικών Ενοτήτων :

Η εξοικείωση με την εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς και οι σημαντικότεροι ιστορικοί σταθμοί εξέλιξης της εκπαίδευσης ενηλίκων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο διεθνές περιβάλλον.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Η αναλυτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών των ενηλίκων εκπαιδευομένων, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαφοροποίηση των ιδιαίτερων αναγκών τους.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Η αποτελεσματική κατανόηση των εκπαιδευτικών αναγκών στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς και η ανάδειξη και προβολή των στόχων στους εκπαιδευομένους ενηλίκους.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Η ανάδειξη της σημασίας που έχει η πρώτη συνάντηση των ενηλίκων εκπαιδευομένων με το χώρο της εκπαίδευσης και η αναζήτηση αποτελεσματικών μεθόδων προσέγγισης των ιδιαιτεροτήτων τους από τους εκπαιδευτές ενηλίκων.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Ανάλυση των ορισμών των τεχνικών γνωριμίας και παρουσίαση των βασικότερων μοντέλων στην τεχνική της γνωριμίας.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Το μαθησιακό συμβόλαιο στην εκπαίδευση ενηλίκων, οι διαφορετικοί τύποι συμβολαίου σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και η ενασχόληση των εκπαιδευτών ενηλίκων στη σύναψη μαθησιακού συμβολαίου.


Ωρες Διδασκαλίας: 12


Η κριτική ανάλυση των βασικών θεωριών μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων, ο σχεδιασμός και η εξατομίκευση των θεωριών μάθησης στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε εκπαιδευόμενου και η παρουσίαση των διαφορετικών ειδών μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Παρουσίαση της δυναμικής που έχει η ομάδα στην εκπαίδευση ενηλίκων, ανάλυση ορισμών για την συνεργασία στα πλαίσια την ομάδας με στόχο την ενίσχυση της δυναμικής της στην εκπαίδευση ενηλίκων.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Η σημασία του ρόλου του εκπαιδευτή στην εκπαιδευτική διαδικασία της εκπαίδευσης ενηλίκων, τα βασικά χαρακτηριστικά του και η περιγραφή των διαφορετικών ρόλων που θα πρέπει να έχει στην εκπαίδευση ενηλίκων.


Ωρες Διδασκαλίας: 10


Ανάλυση βασικών θεωριών σχεδιασμού μικροδιδασκαλίας, παρουσίαση των σημαντικότερων θεωρητικών στοιχείων που εμπεριέχει ο σχεδιασμός μικροδιδασκαλίας και η κατανόηση της σημασίας των μικροδιδασκαλιών στην εκπαίδευση ενηλίκων


Ωρες Διδασκαλίας: 12


Επικοινωνία:

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Τζιφόπουλος Μενέλαος Εκπαιδευτής: Νικολιδάκης Συμεών

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Συμπλήρωσε την Αίτηση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα ή κάνε εγγραφή με το email σου στο Newsletter , για να μαθαίνεις νέα του προγράμματος και του Κ.Ε.ΔΙ.Β.Μ.

Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Λογοκλοπή

  1. Για τα πνευματικά δικαιώματα:
    1. Η αναπαραγωγή ολόκληρου ή τμημάτων πνευματικών έργων τρίτων προσώπων (βιβλίων, άρθρων, εργασιών, έργων εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών κ.λπ.), καθώς και η μετάφραση, η διασκευή, η παραποίηση ή απομίμησή τους, χωρίς την άδεια του δημιουργού τους, απαγορεύεται από το νόμο, ανεξάρτητα από τη μορφή με την οποία αυτή γίνεται (έντυπη, ηλεκτρονική, φωτογραφική, κλπ.) και συνιστά αστικό και ποινικό αδίκημα, συνάμα δε και σοβαρή πειθαρχική παράβαση.
    2. Κάθε δημιουργός ή συνδημιουργός έργου δικαιούται να αναφέρεται και να αναγνωρίζεται ως τέτοιος, απολαμβάνοντας και τα τυχόν περιουσιακά δικαιώματα που απορρέουν από το έργο.
    3. Η παράλειψη της αναφοράς της πνευματικής εισφοράς τρίτων προσώπων σε δημοσιευμένο έργο ή, αντίθετα, η συμπερίληψη προσώπου ως δημιουργού ή συνδημιουργού σε έργο, στο οποίο δεν εισέφερε προσωπικό δημιουργικό έργο, συνιστούν σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα και μπορούν να έχουν και άλλες νομικές συνέπειες. Σε περίπτωση έργου που είναι αποτέλεσμα της πραγματικής δημιουργικής συνεισφοράς περισσοτέρων προσώπων, τα πρόσωπα αυτά πρέπει να αναφέρονται όλα ως συνδημιουργοί του έργου κατά τη σειρά της σπουδαιότητας της συμβολής τους.
    4. Η εκμετάλλευση των περιουσιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από δικαιώματα βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας από τον δημιουργό ή τον εφευρέτη μπορεί να υπόκειται σε περιορισμούς, προκειμένου, ιδίως, για έργα που παρήχθησαν με τα μέσα ή τη χρηματοδότηση του Π.Δ.Μ. ή άλλου φορέα.
    5. Για τη ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων ερευνητικών έργων τα οποία εκπονούνται στο Π.Δ.Μ., πρέπει να υπογράφονται με την έναρξη των έργων αυτών σαφείς συμβάσεις ή πρωτόκολλα ανάμεσα στο Π.Δ.Μ. ή τον χρηματοδότη του έργου, τον υπεύθυνο του έργου και όλων των μελών της ερευνητικής ομάδας.
    6. Το Π.Δ.Μ. αποκτά δικαίωμα επί των αποτελεσμάτων της έρευνας, εφόσον αυτή διεξάγεται στις εγκαταστάσεις του ή χρηματοδοτείται από αυτό ή γίνεται με τη χρήση του ονόματός του. Εάν το αποτέλεσμα της έρευνας αποδώσει οικονομικά οφέλη, οι ερευνητές οφείλουν να το γνωστοποιούν εγγράφως στο Ίδρυμα και να συνάπτουν από κοινού σύμβαση εκμετάλλευσης.
  2. Για τα θέματα λογοκλοπής:
    1. Η λογοκλοπή ή η ευθεία παραβίαση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από το πλέγμα των διατάξεων περί πνευματικής ιδιοκτησίας συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδιαίτερα όταν διαπράττεται από μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και απαντάται σε έργα που εμφανίζονται ως πρωτότυπα έργα του συγγραφέα τους.
    2. Εφαρμόζοντας στην πράξη τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή χάρτα του ερευνητή και σε συνάφεια με την επαγγελματική ευθύνη των διδασκόντων για την πρόληψη της λογοκλοπής (plagiarism), το Π.Δ.Μ. παρέχει στους καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό τη δυνατότητα ελέγχου των εργασιών με ανάλογο λογισμικό (turnitin, http://turnitin.com/).
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας δια μέσω του Κέντρου Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης θα προβεί στην επεξεργασία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στην αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στα δικαιολογητικά συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην παρούσα πρόσκληση με σκοπό την  επιλογή τους και τη συμμετοχή τους στο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Νομική βάση για την επεξεργασία αποτελεί η παράγραφος 1 στοιχείο ε του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και το άρθρο 5 του ν. 4624/2019 (εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας). Τα προσωπικά δεδομένα θα διαβιβάζονται κατά περίπτωση νομίμως σε συνεργαζόμενους φορείς (ενδεικτικά Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), καθώς και στις αρμόδιες για την διαχείριση και έλεγχο των Κέντρων Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους, διόρθωσης ανακριβών ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων, διαγραφής των δεδομένων αν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ' άλλο τρόπο σε επεξεργασία ή αν αντιτίθενται στην επεξεργασία εφόσον δεν υπάρχουν επιτακτικοί και νόμιμοι λόγοι για την επεξεργασία, και περιορισμού της επεξεργασίας. Για κάθε ζήτημα σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, επικοινωνώντας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@uowm.gr. Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος θεωρεί ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών του δεδομένων, μπορεί να προσφύγει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
TOP
Μετάβαση στο περιεχόμενο