Το πρόγραμμα απευθύνεται σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς άλλα και σε φοιτητές προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών κύκλων σπουδών παιδαγωγικών ή καθηγητικών σχολών που επιθυμούν να ενταχθούν – οι φοιτητές μετά τη λήψη του πτυχίου τους – σε επικουρικούς πίνακες της ειδικής αγωγής ( Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019, άρθρο 58).
Επίσης σε μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων που θέλουν να μοριοδοτηθούν για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης ή για διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, με βάση την κείμενη νομοθεσία.
Επιπλέον, Σε κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και σε άλλους επαγγελματίες της εκπαίδευσης, σε γονείς αλλά και σε οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο/η που επιθυμεί να εξειδικευτεί σε πεδία της ειδικής αγωγής.
Το συγκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης στοχεύει στην κατάρτιση και εκπαίδευση των επιμορφούμενων στο γνωστικό πεδίο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ειδικότερα στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, στη Νοητική Αναπηρία, στις Μαθησιακές Δυσκολίες, στα Προβλήματα Συμπεριφοράς, στα Χαρισματικά Παιδιά και στην εφαρμογή της Παράλληλης Στήριξης στα πλαίσιο και τη φιλοσοφία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Σκοπός του προγράμματος είναι η κατάρτιση των επιμορφούμενων στο γνωστικό πεδίο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και στις αρχές υλοποίησης της Παράλληλης Στήριξης, στο πλαίσιο και τη φιλοσοφία της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Οι ενδιαφερόμενοι/ες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και επιπλέον να έχουν στη διάθεσή τους μικρόφωνο και προαιρετικά κάμερα η/υ.
1:Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης. EQF-5 έως EQF-8
Η έννοια των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών, καθώς και την έννοια της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Ο ορισμός, τα χαρακτηριστικά των ΔΑΦ και η εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με ΔΑΦ σε συμπεριληπτική τάξη.
Ο ορισμός, τα χαρακτηριστικά της Ν/Α και η εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με Ν/Α σε συμπεριληπτική τάξη
Ο ορισμός, τα χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ και η εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με ΔΕΠ-Υ σε συμπεριληπτική τάξη.
Ο ορισμός, τα χαρακτηριστικά των ΣΔΔ και η εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με ΣΣΔ σε συμπεριληπτική τάξη.
Ο ορισμός, τα χαρακτηριστικά των ΜΔ και η εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με ΜΔ σε συμπεριληπτική τάξη.
Τα χαρακτηριστικά των Χ.Μ και η εκπαιδευτική αντιμετώπιση τους σε συμπεριληπτική τάξη.
Η σημασία και η χρήση της (Δ&Ε/Δ) για την εκπαίδευση μαθητων με ΕΕΑ
Η υλοποίηση της Παράλληλης Στήριξης, ως τύπος της Συνδιδασκαλίας σε συμπεριληπτική τάξη