Το Πρόγραμμα με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων» απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της ΣΧΟΛΗ ΣΑΧΕΤΙ και άλλων μονάδων στη Ν Αφρική, οι οποίοι εμπλέκονται στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσα σε μαθητές με επίπεδο γλωσσομάθειας Α1 και Α2.
Το βραχύχρονο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων» στοχεύει στο να εξειδικεύει εκπαιδευτικούς της Ν. Αφρικής και της Σχολής Σαχέτι που ασχολούνται με τη γλωσσική διδασκαλία, ώστε να εφαρμόζουν καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους. Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αποτελεί ένα πεδίο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, αλλά και ο σχεδιασμός/ παραγωγή διδακτικού υλικού, καθώς και η αναγκαιότητα για ανάπτυξη της διαπολιτισμικής αντίληψης και κατανόησης, με στόχο την αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να εφοδιαστούν με δεξιότητες οι επιμορφούμενοι, ώστε να συμβάλλουν στην εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών σε πολύ/διαπολιτισμικά πλαίσια, όπου διδάσκουν την ελληνική σε επίπεδα Α1 και Α2. Επιδιώκει, με άλλα λόγια, να εξασκήσει τους εκπαιδευόμενους σε δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες, προκειμένου, μετά το πέρας του προγράμματος, να είναι σε θέση να παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης σε μαθητές ελληνικής καταγωγής, αλλά και σε μαθητές διαφορετικών εθνικοτήτων που θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα.
Ο επιμορφούμενος, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, αναμένεται να είναι σε θέση:
Το βραχύχρονο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων» στοχεύει στο να εξειδικεύει εκπαιδευτικούς της Ν. Αφρικής και της Σχολής Σαχέτι που ασχολούνται με τη γλωσσική διδασκαλία, ώστε να εφαρμόζουν καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους. Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αποτελεί ένα πεδίο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, αλλά και ο σχεδιασμός/ παραγωγή διδακτικού υλικού, καθώς και η αναγκαιότητα για ανάπτυξη της διαπολιτισμικής αντίληψης και κατανόησης, με στόχο την αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να εφοδιαστούν με δεξιότητες οι επιμορφούμενοι, ώστε να συμβάλλουν στην εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών σε πολύ/διαπολιτισμικά πλαίσια, όπου διδάσκουν την ελληνική σε επίπεδα Α1 και Α2. Επιδιώκει, με άλλα λόγια, να εξασκήσει τους εκπαιδευόμενους σε δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες, προκειμένου, μετά το πέρας του προγράμματος, να είναι σε θέση να παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης σε μαθητές ελληνικής καταγωγής, αλλά και σε μαθητές διαφορετικών εθνικοτήτων που θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα.
Το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της ΣΧΟΛΗ ΣΑΧΕΤΙ και άλλων μονάδων στη Ν Αφρική, οι οποίοι εμπλέκονται στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσα σε μαθητές στη Ν. Αφρική με επίπεδο γλωσσομάθειας Α1 και Α2.
*Προαπαιτούμενες γνώσεις: πρόσβαση στο διαδίκτυο και γνώσεις Η/Υ
Πιστοποιητικό Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. EQF-1 έως EQF-3
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Στόχοι της παρούσας ενότητας είναι οι συμμετέχοντες/ουσες:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι/ες:
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι της παρούσας ενότητας είναι οι συμμετέχοντες/ουσες:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι/ες:
Α’ μέρος: Διδακτικές προσεγγίσεις
Β’ μέρος: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Εφαρμογές στο διδακτικό υλικό με όχημα την αξιοποίηση στρατηγικών
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέσηνα γνωρίζουν και να αξιοποιούν ένα ευρύ φάσμα προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγουστη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Επίσης, θα γνωρίσουν ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Αναμένεται, τέλος,να αποκτήσουν το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να αναπτύσσουν οι ίδιοιεκπαιδευτικό υλικό για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραπτού λόγου των μαθητών σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέσηνα γνωρίζουν και να αξιοποιούν ένα ευρύ φάσμα προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγουστη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Επίσης, θα γνωρίσουν ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Αναμένεται, τέλος,να αποκτήσουν το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να αναπτύσσουν οι ίδιοιεκπαιδευτικό υλικό για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραπτού λόγου των μαθητών σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Ανάδειξη των προσεγγίσεων καλλιέργειας πολυγραμματισμών για τη δημιουργία πολυαισθητηριακού και πολυτροπικού μαθησιακού πλαισίου στην πρώιμη εκμάθηση της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων κατανόησης προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Επίσης, θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, οι οποίες να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ετοιμότητας, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.
Αναμένεται να αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για τη γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων κατανόησης προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Επίσης, θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, οι οποίες να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ετοιμότητας, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.
Αναμένεται να αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για τη γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Ανάδειξη των προσεγγίσεων καλλιέργειας πολυγραμματισμών για τη δημιουργία πολυαισθητηριακού και πολυτροπικού μαθησιακού πλαισίου στην πρώιμη εκμάθηση της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Αναμένεται πως θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη και καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντας των δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.
Θα αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για την ανάπτυξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων παραγωγής του προφορικού λόγου σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Αναμένεται πως θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη και καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντας των δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.
Θα αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για την ανάπτυξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων παραγωγής του προφορικού λόγου σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Ανάδειξη των προσεγγίσεων καλλιέργειας πολυγραμματισμών για τη δημιουργία πολυαισθητηριακού και πολυτροπικού μαθησιακού πλαισίου στην πρώιμη εκμάθηση της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:
κατανοήσουν τις έννοιες της διαπολιτισμικής επίγνωσης, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας, να είναι ενήμεροι για τυπολογίες στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας και διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης.εξοικειωθούν με τεχνικές ανάπτυξης στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, ώστε να τις αξιοποιούν στην εκπαιδευτική πράξη εφαρμόζοντας κατάλληλες διδακτικές πρακτικές σε παιδιά που μαθαίνουν την Ελληνική ως Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα.
είναι σε θέση να διερευνούν και να καταγράφουν τις στρατηγικές διαπολιτισμικής επικοινωνίας και να εμβαθύνουν σε σχετικές μεθόδους διαχείρισης τάξης μικτών ικανοτήτων για τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:
κατανοήσουν τις έννοιες της διαπολιτισμικής επίγνωσης, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας, να είναι ενήμεροι για τυπολογίες στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας και διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης.
εξοικειωθούν με τεχνικές ανάπτυξης στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, ώστε να τις αξιοποιούν στην εκπαιδευτική πράξη εφαρμόζοντας κατάλληλες διδακτικές πρακτικές σε παιδιά που μαθαίνουν την Ελληνική ως Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα.
είναι σε θέση να διερευνούν και να καταγράφουν τις στρατηγικές διαπολιτισμικής επικοινωνίας και να εμβαθύνουν σε σχετικές μεθόδους διαχείρισης τάξης μικτών ικανοτήτων για τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
Επιχειρούνται εννοιολογικές αποσαφηνίσεις των όρων διαπολιτισμικής κατανόησης και επικοινωνίας, των στρατηγικών, παρουσιάζονται και εξετάζονται τυπολογίες και ταξινομίες στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, και εξετάζονται κύρια χαρακτηριστικά τους για την επιτυχή κατανόηση και αλληλόδραση σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Παρουσιάζονται σύγχρονες προσεγγίσεις της επικοινωνίας/ αλληλεπίδρασης και την επίδρασή τους στην αποτελεσματική γλωσσική διδασκαλία στο πλαίσιο των πολυπολιτισμικών τάξεων.
Παρουσιάζονται σενάρια εξάσκησης δεξιοτήτων και στρατηγικών για την επιτυχή αλληλόδραση και τη διαπολιτισμική διαμεσολάβηση στα επίπεδα Α1 και Α2.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 25
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Να συνθέσουν την τελική εργασία όπου θα παρουσσιαστεί ένας ολοκληρωμένος διδακτικός σχεδιασμός για το επίπεδο Α1 ή Α2
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Να συνθέσουν την τελική εργασία όπου θα παρουσσιαστεί ένας ολοκληρωμένος διδακτικός σχεδιασμός για το επίπεδο Α1 ή Α2
5 ώρες σε σύγχρονο περιβάλλον και 20 ώρες μελέτη και σύνθεση σε ασύγχρονο περιβάλλον.