Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ Γ2/ΞΓ :Πρακτικές ανάπτυξης των γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων

Ημερομηνίες

Έναρξη:

17/02/2022

Λήξη:

10/06/2022

Διάρκεια:

100 ώρες

Εκπαίδευση

Εξ' Αποστάσεως

Κόστος

Κόστος:

50 €

Εκπτωτικές Πολιτικές:

OXI

Αιτήσεις εώς:

17/02/2022

Πληροφορίες

Το Πρόγραμμα  με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας:  πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων» απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της ΣΧΟΛΗ ΣΑΧΕΤΙ και άλλων μονάδων στη Ν Αφρική, οι οποίοι εμπλέκονται  στη  διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσα σε μαθητές με  επίπεδο γλωσσομάθειας Α1 και Α2.

Το βραχύχρονο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας:  πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων» στοχεύει στο να εξειδικεύει εκπαιδευτικούς της Ν. Αφρικής και της Σχολής Σαχέτι  που ασχολούνται με τη γλωσσική διδασκαλία, ώστε να εφαρμόζουν καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως  δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους. Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αποτελεί ένα πεδίο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον  στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, αλλά και ο σχεδιασμός/ παραγωγή διδακτικού υλικού, καθώς και  η αναγκαιότητα για ανάπτυξη της διαπολιτισμικής αντίληψης και κατανόησης, με στόχο την αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να εφοδιαστούν με δεξιότητες οι επιμορφούμενοι, ώστε να συμβάλλουν στην εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών σε πολύ/διαπολιτισμικά πλαίσια, όπου διδάσκουν την ελληνική σε επίπεδα Α1 και Α2.  Επιδιώκει, με άλλα λόγια, να εξασκήσει τους εκπαιδευόμενους  σε δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες, προκειμένου, μετά το πέρας του προγράμματος, να είναι σε θέση να παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης σε μαθητές ελληνικής καταγωγής, αλλά και σε μαθητές διαφορετικών εθνικοτήτων που θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα.

Ο επιμορφούμενος, μετά  την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, αναμένεται να είναι σε θέση:

  • να ιεραρχεί τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών σε δίγλωσσα/πολύγλωσσα περιβάλλοντα
  • να εφαρμόζει τα κατάλληλα διδακτικά μέσα και τις κατάλληλες μεθόδους και καινοτομίες για τη γλωσσική εκπαίδευση, σε επίπεδα Α1 & Α2
  • να γνωρίζει και να είναι σε θέση να αξιοποιήσει στη διδακτική πράξη τις σύγχρονες προσεγγίσεις για τις τεχνικές διδασκαλίας των  γλωσσικών δεξιοτήτων
  • να αναπτύσσει δεξιότητες και στρατηγικής διαπολιτισμικής κατανόησης και επικοινωνίας
  • να μπορεί να σχεδιάζει, να εφαρμόζει στη διδακτική πράξη και να αξιολογεί διδακτικές ενότητες μικρότερης ή μεγαλύτερης διάρκειας
  • να οργανώνει σχέδια μαθημάτων κατάλληλα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών και εκπαιδευομένων

Το βραχύχρονο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης με τίτλο «Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας:  πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων» στοχεύει στο να εξειδικεύει εκπαιδευτικούς της Ν. Αφρικής και της Σχολής Σαχέτι  που ασχολούνται με τη γλωσσική διδασκαλία, ώστε να εφαρμόζουν καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως  δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους. Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αποτελεί ένα πεδίο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον  στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, αλλά και ο σχεδιασμός/ παραγωγή διδακτικού υλικού, καθώς και  η αναγκαιότητα για ανάπτυξη της διαπολιτισμικής αντίληψης και κατανόησης, με στόχο την αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να εφοδιαστούν με δεξιότητες οι επιμορφούμενοι, ώστε να συμβάλλουν στην εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών σε πολύ/διαπολιτισμικά πλαίσια, όπου διδάσκουν την ελληνική σε επίπεδα Α1 και Α2.  Επιδιώκει, με άλλα λόγια, να εξασκήσει τους εκπαιδευόμενους  σε δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες, προκειμένου, μετά το πέρας του προγράμματος, να είναι σε θέση να παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης σε μαθητές ελληνικής καταγωγής, αλλά και σε μαθητές διαφορετικών εθνικοτήτων που θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα.

Το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της ΣΧΟΛΗ ΣΑΧΕΤΙ και άλλων μονάδων στη Ν Αφρική, οι οποίοι εμπλέκονται  στη  διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσα σε μαθητές στη Ν. Αφρική με  επίπεδο γλωσσομάθειας Α1 και Α2.

*Προαπαιτούμενες γνώσεις: πρόσβαση στο διαδίκτυο και γνώσεις Η/Υ

Πιστοποιητικό Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. EQF-1 έως EQF-3

Ανάλυση Διδακτικών Ενοτήτων :

ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15

 

Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:

Στόχοι της παρούσας ενότητας είναι οι συμμετέχοντες/ουσες:

  • Να έρθουν σε επαφή τόσο με προσεγγίσεις όσο και με μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να εφαρμοστούν με στόχο την κατανόηση γραπτού λόγου κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε περιβάλλοντα με μικρούς μαθητές που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα επιπέδου Α1-Α2
  • Να εξοικειωθούν με στρατηγικές κατανόησης γραπτού λόγου καθώς, επίσης, και με τεχνικές ενίσχυσης των εν λόγω στρατηγικών
  • Να αντιληφθούν την αναγκαιότητα κατάλληλου διδακτικού σχεδιασμού και εκπαιδευτικού υλικού στην κατανόηση γραπτού λόγου

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι/ες:

  • Θα έχουν εξοικειωθούν με σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης γραπτού λόγου.
  • Θα έχουν εξασκηθεί στον διδακτικό σχεδιασμό και στην εφαρμογή δημιουργικών δραστηριοτήτων για την κατανόηση γραπτού λόγου

 

 

Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :

Στόχοι της παρούσας ενότητας είναι οι συμμετέχοντες/ουσες:

  • Να έρθουν σε επαφή τόσο με προσεγγίσεις όσο και με μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να εφαρμοστούν με στόχο την κατανόηση γραπτού λόγου κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε περιβάλλοντα με μικρούς μαθητές που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα επιπέδου Α1-Α2
  • Να εξοικειωθούν με στρατηγικές κατανόησης γραπτού λόγου καθώς, επίσης, και με τεχνικές ενίσχυσης των εν λόγω στρατηγικών
  • Να αντιληφθούν την αναγκαιότητα κατάλληλου διδακτικού σχεδιασμού και εκπαιδευτικού υλικού στην κατανόηση γραπτού λόγου

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι/ες:

  • Θα έχουν εξοικειωθούν με σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης γραπτού λόγου.
  • Θα έχουν εξασκηθεί στον διδακτικό σχεδιασμό και στην εφαρμογή δημιουργικών δραστηριοτήτων για την κατανόηση γραπτού λόγου

 

Α’ μέρος: Διδακτικές προσεγγίσεις

  • Δυσκολίες μαθητών/χρηστών στην κατανόηση του γραπτού λόγου: προβλήματα και λύσεις
  •  Μοντέλα διδασκαλίας κατανόησης γραπτού λόγου με έμφαση στη δραστηριοκεντρική προσέγγιση
  • Στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της κατανόησης του γραπτού λόγου – Δραστηριότητες για την ανάπτυξη των στρατηγικών
  • Παραδείγματα σχεδιασμού δραστηριοτήτων  ΚΓΛ

Β’ μέρος: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Εφαρμογές στο διδακτικό υλικό με όχημα την αξιοποίηση στρατηγικών

  • ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15

    Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέσηνα γνωρίζουν και να αξιοποιούν ένα ευρύ φάσμα προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγουστη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

    Επίσης, θα γνωρίσουν ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

    Αναμένεται, τέλος,να αποκτήσουν το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να αναπτύσσουν οι ίδιοιεκπαιδευτικό υλικό για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραπτού λόγου των μαθητών  σε πολύ-/ διαπολιτισμικά  περιβάλλοντα.

     

    Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέσηνα γνωρίζουν και να αξιοποιούν ένα ευρύ φάσμα προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγουστη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

    Επίσης, θα γνωρίσουν ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

    Αναμένεται, τέλος,να αποκτήσουν το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να αναπτύσσουν οι ίδιοιεκπαιδευτικό υλικό για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραπτού λόγου των μαθητών  σε πολύ-/ διαπολιτισμικά  περιβάλλοντα.

    • Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.
    • Στρατηγικές παραγωγής γραπτού λόγου.
    • Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής για μικρούς μαθητές.

    Ανάδειξη των προσεγγίσεων καλλιέργειας πολυγραμματισμών για τη δημιουργία πολυαισθητηριακού και πολυτροπικού μαθησιακού πλαισίου στην πρώιμη εκμάθηση της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.

     

ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15

Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων κατανόησης προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Επίσης, θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές  πρακτικές, οι οποίες να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ετοιμότητας, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των  δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.

Αναμένεται να αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για τη γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών  σε πολύ-/ διαπολιτισμικά  περιβάλλοντα.

 

Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων κατανόησης προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Επίσης, θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές  πρακτικές, οι οποίες να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ετοιμότητας, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των  δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.

Αναμένεται να αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για τη γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών  σε πολύ-/ διαπολιτισμικά  περιβάλλοντα.

  • Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.
  • Η διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας  σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά των μικρών μαθητών.
  • Εισαγωγή σε θέματα εφαρμοσμένης γλωσσολογίας: Κατανόηση και εμβάθυνση αναφορικά με την ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης προφορικού λόγου.

Ανάδειξη των προσεγγίσεων καλλιέργειας πολυγραμματισμών για τη δημιουργία πολυαισθητηριακού και πολυτροπικού μαθησιακού πλαισίου στην πρώιμη εκμάθηση της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.

ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15

Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Αναμένεται πως θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές  πρακτικές για την ανάπτυξη και καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντας των  δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.

Θα αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για την ανάπτυξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων παραγωγής του προφορικού λόγου σε πολύ-/ διαπολιτισμικά  περιβάλλοντα.

Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων δράσεων αναφορικά με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων παραγωγής προφορικού λόγου στη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ ξένης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Αναμένεται πως θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές  πρακτικές για την ανάπτυξη και καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντας των  δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.

Θα αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για την ανάπτυξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων παραγωγής του προφορικού λόγου σε πολύ-/ διαπολιτισμικά  περιβάλλοντα.

  • Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.
  • Η διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας  σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά των μικρών μαθητών.
  • Εισαγωγή σε θέματα εφαρμοσμένης γλωσσολογίας: Κατανόηση και εμβάθυνση αναφορικά με την ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης προφορικού λόγου.

Ανάδειξη των προσεγγίσεων καλλιέργειας πολυγραμματισμών για τη δημιουργία πολυαισθητηριακού και πολυτροπικού μαθησιακού πλαισίου στην πρώιμη εκμάθηση της δεύτερης/ ξένης γλώσσας.

ώρες Διδακτικής Ενότητας: 15

Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:

κατανοήσουν τις έννοιες της διαπολιτισμικής επίγνωσης, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας, να είναι ενήμεροι για τυπολογίες στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας και διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης.εξοικειωθούν με  τεχνικές ανάπτυξης  στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, ώστε να τις αξιοποιούν στην εκπαιδευτική πράξη εφαρμόζοντας κατάλληλες διδακτικές πρακτικές σε  παιδιά που μαθαίνουν την Ελληνική ως Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα.

είναι σε θέση  να διερευνούν και να καταγράφουν  τις στρατηγικές  διαπολιτισμικής επικοινωνίας  και να εμβαθύνουν σε σχετικές μεθόδους διαχείρισης τάξης μικτών ικανοτήτων για τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος.

Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:

κατανοήσουν τις έννοιες της διαπολιτισμικής επίγνωσης, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας, να είναι ενήμεροι για τυπολογίες στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας και διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης.

εξοικειωθούν με  τεχνικές ανάπτυξης  στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, ώστε να τις αξιοποιούν στην εκπαιδευτική πράξη εφαρμόζοντας κατάλληλες διδακτικές πρακτικές σε  παιδιά που μαθαίνουν την Ελληνική ως Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα.

είναι σε θέση  να διερευνούν και να καταγράφουν  τις στρατηγικές  διαπολιτισμικής επικοινωνίας  και να εμβαθύνουν σε σχετικές μεθόδους διαχείρισης τάξης μικτών ικανοτήτων για τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος.

Επιχειρούνται εννοιολογικές αποσαφηνίσεις των όρων διαπολιτισμικής κατανόησης και επικοινωνίας, των στρατηγικών, παρουσιάζονται και εξετάζονται  τυπολογίες και ταξινομίες στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, και εξετάζονται κύρια χαρακτηριστικά  τους για την επιτυχή κατανόηση και αλληλόδραση σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Παρουσιάζονται σύγχρονες προσεγγίσεις της επικοινωνίας/ αλληλεπίδρασης και την επίδρασή τους στην αποτελεσματική γλωσσική διδασκαλία στο πλαίσιο  των πολυπολιτισμικών  τάξεων.

Παρουσιάζονται σενάρια εξάσκησης δεξιοτήτων και στρατηγικών για την επιτυχή αλληλόδραση και τη διαπολιτισμική διαμεσολάβηση στα επίπεδα Α1 και Α2.

ώρες Διδακτικής Ενότητας: 25

Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:

Να συνθέσουν την τελική εργασία όπου θα παρουσσιαστεί ένας ολοκληρωμένος διδακτικός σχεδιασμός για το επίπεδο Α1 ή Α2

Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :

Να συνθέσουν την τελική εργασία όπου θα παρουσσιαστεί ένας ολοκληρωμένος διδακτικός σχεδιασμός για το επίπεδο Α1 ή Α2

5 ώρες σε σύγχρονο περιβάλλον  και 20 ώρες μελέτη και σύνθεση σε ασύγχρονο περιβάλλον.

Επικοινωνία:

Γρίβα Ελένη

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ

Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας, Γνωστικό Αντικείμενο «Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: Διγλωσσία και Διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας»
egriva@uowm.gr

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Συμπλήρωσε την Αίτηση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα ή κάνε εγγραφή με το email σου στο Newsletter , για να μαθαίνεις νέα του προγράμματος και του Κ.Ε.ΔΙ.Β.Μ.

Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Λογοκλοπή

  1. Για τα πνευματικά δικαιώματα:
    1. Η αναπαραγωγή ολόκληρου ή τμημάτων πνευματικών έργων τρίτων προσώπων (βιβλίων, άρθρων, εργασιών, έργων εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών κ.λπ.), καθώς και η μετάφραση, η διασκευή, η παραποίηση ή απομίμησή τους, χωρίς την άδεια του δημιουργού τους, απαγορεύεται από το νόμο, ανεξάρτητα από τη μορφή με την οποία αυτή γίνεται (έντυπη, ηλεκτρονική, φωτογραφική, κλπ.) και συνιστά αστικό και ποινικό αδίκημα, συνάμα δε και σοβαρή πειθαρχική παράβαση.
    2. Κάθε δημιουργός ή συνδημιουργός έργου δικαιούται να αναφέρεται και να αναγνωρίζεται ως τέτοιος, απολαμβάνοντας και τα τυχόν περιουσιακά δικαιώματα που απορρέουν από το έργο.
    3. Η παράλειψη της αναφοράς της πνευματικής εισφοράς τρίτων προσώπων σε δημοσιευμένο έργο ή, αντίθετα, η συμπερίληψη προσώπου ως δημιουργού ή συνδημιουργού σε έργο, στο οποίο δεν εισέφερε προσωπικό δημιουργικό έργο, συνιστούν σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα και μπορούν να έχουν και άλλες νομικές συνέπειες. Σε περίπτωση έργου που είναι αποτέλεσμα της πραγματικής δημιουργικής συνεισφοράς περισσοτέρων προσώπων, τα πρόσωπα αυτά πρέπει να αναφέρονται όλα ως συνδημιουργοί του έργου κατά τη σειρά της σπουδαιότητας της συμβολής τους.
    4. Η εκμετάλλευση των περιουσιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από δικαιώματα βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας από τον δημιουργό ή τον εφευρέτη μπορεί να υπόκειται σε περιορισμούς, προκειμένου, ιδίως, για έργα που παρήχθησαν με τα μέσα ή τη χρηματοδότηση του Π.Δ.Μ. ή άλλου φορέα.
    5. Για τη ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων ερευνητικών έργων τα οποία εκπονούνται στο Π.Δ.Μ., πρέπει να υπογράφονται με την έναρξη των έργων αυτών σαφείς συμβάσεις ή πρωτόκολλα ανάμεσα στο Π.Δ.Μ. ή τον χρηματοδότη του έργου, τον υπεύθυνο του έργου και όλων των μελών της ερευνητικής ομάδας.
    6. Το Π.Δ.Μ. αποκτά δικαίωμα επί των αποτελεσμάτων της έρευνας, εφόσον αυτή διεξάγεται στις εγκαταστάσεις του ή χρηματοδοτείται από αυτό ή γίνεται με τη χρήση του ονόματός του. Εάν το αποτέλεσμα της έρευνας αποδώσει οικονομικά οφέλη, οι ερευνητές οφείλουν να το γνωστοποιούν εγγράφως στο Ίδρυμα και να συνάπτουν από κοινού σύμβαση εκμετάλλευσης.
  2. Για τα θέματα λογοκλοπής:
    1. Η λογοκλοπή ή η ευθεία παραβίαση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από το πλέγμα των διατάξεων περί πνευματικής ιδιοκτησίας συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδιαίτερα όταν διαπράττεται από μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και απαντάται σε έργα που εμφανίζονται ως πρωτότυπα έργα του συγγραφέα τους.
    2. Εφαρμόζοντας στην πράξη τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή χάρτα του ερευνητή και σε συνάφεια με την επαγγελματική ευθύνη των διδασκόντων για την πρόληψη της λογοκλοπής (plagiarism), το Π.Δ.Μ. παρέχει στους καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό τη δυνατότητα ελέγχου των εργασιών με ανάλογο λογισμικό (turnitin, http://turnitin.com/).
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας δια μέσω του Κέντρου Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης θα προβεί στην επεξεργασία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στην αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στα δικαιολογητικά συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην παρούσα πρόσκληση με σκοπό την  επιλογή τους και τη συμμετοχή τους στο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Νομική βάση για την επεξεργασία αποτελεί η παράγραφος 1 στοιχείο ε του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και το άρθρο 5 του ν. 4624/2019 (εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας). Τα προσωπικά δεδομένα θα διαβιβάζονται κατά περίπτωση νομίμως σε συνεργαζόμενους φορείς (ενδεικτικά Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), καθώς και στις αρμόδιες για την διαχείριση και έλεγχο των Κέντρων Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους, διόρθωσης ανακριβών ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων, διαγραφής των δεδομένων αν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ' άλλο τρόπο σε επεξεργασία ή αν αντιτίθενται στην επεξεργασία εφόσον δεν υπάρχουν επιτακτικοί και νόμιμοι λόγοι για την επεξεργασία, και περιορισμού της επεξεργασίας. Για κάθε ζήτημα σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, επικοινωνώντας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@uowm.gr. Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος θεωρεί ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών του δεδομένων, μπορεί να προσφύγει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
TOP
Μετάβαση στο περιεχόμενο