Το πρόγραμμα απευθύνεται σε απόφοιτους των ακόλουθων ενδεικτικών κατευθύνσεων: Γεωπονίας (Γεωπονία, Φυτική και Ζωική παραγωγή), πληροφορικής και τεχνολογίας υπολογιστών, ηλεκτρολογίας, ηλεκτρονικής, αυτοματισμών.
Ταυτόχρονα οι επιμορφούμενοι θα μπορούσαν να είναι εν δυνάμει αγρότες, απόφοιτοι δευτεροβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι ενδιαφέρονται για τον εκσυγχρονισμό των αγροτικών τους επιχειρήσεων.
Στην ενημέρωση-κατάρτιση στις σύγχρονες, καινοτόμες μεθόδους που εφαρμόζονται παγκοσμίως πάνω στην αγροτική παραγωγή (φυτική και ζωϊκη) και μπορούν να έχουν εφαρμογή στον Ελληνικό αγροτικό κλάδο.
Η ενημέρωση-κατάρτιση των μελλοντικών αγροτών, τεχνολόγων ή των ήδη απασχολούμενων στον αγροτικό κλάδο και στις νέες τεχνολογίες, για νέες μεθόδους και πρακτικές που εφαρμόζονται παγκοσμίως.
Στόχος είναι οι καταρτιζόμενοι να εκπαιδευτούν και να υιοθετήσουν τις νέες αυτές μεθόδους και πρακτικές, προκειμένου να αυξήσουν την παραγωγικότητα, την ποιότητα των προϊόντων τους, να περιορίσουν σημαντικά τις δαπάνες και να προστατέψουν το περιβάλλον.
Η Ευφυής Γεωργία αντιπροσωπεύει την εφαρμογή των σύγχρονων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη γεωργία, που οδηγεί σε αυτό που μπορεί να ονομαστεί ως τρίτη Πράσινη Επανάσταση. Μετά τις επαναστάσεις αναπαραγωγής των φυτών και της γενετικής, αυτή η τρίτη Πράσινη Επανάσταση αρχίζει και επιβάλλεται στο γεωργικό κόσμο με βάση τη συνδυασμένη εφαρμογή των λύσεων Τ.Π.Ε. όπως ο εξοπλισμός γεωργίας ακριβείας, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet-of-Things ή IoT), οι αισθητήρες, τα συστήματα γεωεντοπισμού (GIS, GPS, κ.τ.λ.), τα Μεγάλα Δεδομένα (Big Data), τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV), η ρομποτική, κ.λ.π.
Η Ευφυής Γεωργία έχει πραγματική τη δυνατότητα να δώσει πιο παραγωγική και βιώσιμη αγροτική παραγωγή, η οποία θα βασίζεται σε μια προσέγγιση πιο ακριβούς και αποδοτικής χρήσης των πόρων. Ωστόσο, ενώ στις ΗΠΑ το 20-80% των γεωργών χρησιμοποιούν κάποιο είδος Τεχνολογίας Ευφυούς Γεωργίας, στην Ευρώπη λιγότερο από το 24% των αγροτών τις χρησιμοποιεί. Από την πλευρά του αγρότη, η Ευφυής Γεωργία θα πρέπει να παρέχει στον αγρότη προστιθέμενη αξία με τη μορφή της καλύτερης λήψης αποφάσεων ή της πιο αποτελεσματικής λειτουργίας και διαχείρισης της εκμετάλλευσής του. Για το λόγο αυτό ο σύγχρονος αγρότης χρειάζεται κατάρτιση στα :
Οι εφαρμογές της Ευφυούς Γεωργίας δεν περιορίζονται μόνο σε μεγάλες εκμεταλλεύσεις, αλλά θα μπορούσαν επίσης να εφαρμοστούν σε οικογενειακές γεωργικές εκμεταλλεύσεις, σε ειδικές καλλιέργειες, στη διατήρηση υψηλής ποιότητας και την βιολογική γεωργία. Η Ευφυής Γεωργία παρέχει μεγάλα οφέλη σχετικά με το περιβάλλον, όπως την αποτελεσματικότερη χρήση του νερού, ή την πραγματικά αναγκαία χρήση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων.
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η κατάρτιση των επιμορφούμενων πάνω σε θέματα αιχμής που αφορούν τον αγροτικό τομέα της χώρας μας. Οι επιμορφούμενοι μέσω μιας σειράς παρουσιάσεων πάνω σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες θα γνωρίσουν:
Με την ενημέρωση αυτή και την παροχή τεχνογνωσίας σε βασικό επίπεδο, με έναν απλοϊκό και κατανοητό τρόπο, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να επιλέξουν τις καταλληλότερες μεθόδους για τη βελτιστοποίηση του τρόπου καλλιέργειας, των μεθόδων που θα τους βοηθήσουν στην αύξηση της παραγωγής τους ποσοτικά, αλλά και ποιοτικά, σε μία χρονική περίοδο που η ποιότητα των αγροτικών προϊόντων αποτελεί την ειδοποιό διαφορά για την επιτυχή άσκηση του επαγγέλματος του αγρότη. Οι επιμορφούμενοι με άλλα λόγια θα είναι με το πέρας του προγράμματος σε θέση να επιλέξουν από μία σειρά μεθόδων και τεχνολογικών λύσεων, οι οποίες εφόσον χρησιμοποιηθούν με τον κατάλληλο τρόπο θα συνεισφέρουν τα μέγιστα στην ενασχόληση των νέων ή ήδη υπαρχόντων αγροτών. Ταυτόχρονα θα δοθεί γνώση αιχμής σε τεχνολόγους, προκειμένου να μπορέσουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τομείς που σχετίζονται με την παροχή λύσεων στον αγροτικό τομέα.
Προαπαιτούμενες γνώσεις – προσόντα- εφόδια (π.χ. πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις Η/Υ):
Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης. EQF-5 έως EQF-8
(ECVET): 4
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 12
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας: Η ενημέρωση κι εκμάθηση νέων μεθόδων με τις οποίες μπορεί να γίνει η διαχείριση και η βελτίωση της ποιότητας του εδάφους σε ένα χωράφι, στα πλαίσια εφαρμογής που μπορεί να έχουν στην ελληνική ύπαιθρο.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας: με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
α) Γνωρίζουν τα βασικά συστατικά τα οποία καθορίζουν την ποιότητα του εδάφους ενός αγροτεμαχίου.
β) Μπορούν να καθορίζουν ανά περίπτωση τη βέλτιστη δυνατή λύση για την αύξηση και σωστή διαχείριση των θρεπτικών συστατικών που υπάρχουν σε μία δεδομένη αγροτική έκταση.
γ) Εφαρμόζουν καινοτόμες λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του εδάφους μιας συγκεκριμένης αγροτικής έκτασης.
δ) Επιλέγουν το κατάλληλο προϊόν για την εκάστοτε καλλιέργεια.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 21
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας: Η ενημέρωση κι εκμάθηση νέων μεθόδων με τις οποίες μπορεί να γίνει η αύξηση της αγροτικής παραγωγής σε μια δεδομένη έκταση της Ελληνικής υπαίθρου.
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας: με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
α) Γνωρίζουν τρόπους για την αύξηση της αγροτικής τους παραγωγής.
β) Εφαρμόζουν μεθόδους οικονομικά βιώσιμες και περιβαλλοντικά ουδέτερες για να αυξήσουν την αγροτική τους παραγωγή.
γ) Χρησιμοποιούν μεθόδους και τεχνολογικές λύσεις οι οποίες θα αυξήσουν την αγροτική τους παραγωγή.
ώρες Διδακτικής Ενότητας: 37
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας:
Σκοπός Διδακτικής Ενότητας: Η ενημέρωση κι εκμάθηση νέων τεχνολογικών εργαλείων με τη χρήση των οποίων μπορεί να γίνει η διαχείριση και η βελτίωση της ποιότητας του εδάφους σε ένα χωράφι
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας :
Στόχοι Διδακτικής Ενότητας: με την ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να (ή θα μπορούν να):
α) Γνωρίζουν την ύπαρξη νέων τεχνολογικών εργαλείων, είτε αυτά αφορούν λογισμικό είτε υλικό, που μπορούν να τους βοηθήσουν στη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων, αλλά και την οικονομία κλίμακας που μπορεί να αποκτηθεί με τη χρήση αυτών.
β) Μπορούν να καθορίζουν ανά περίπτωση τη βέλτιστη δυνατή τεχνολογική λύση προκειμένου να εφαρμοστεί σε μία δεδομένη αγροτική έκταση.
γ) Έχουν αίσθηση της οικονομικής κλίμακας στην οποία κυμαίνεται η κάθε τεχνολογική λύση, του συνολικού της δηλαδή κόστους και να υλοποιούν τεχνικοοικονομικές μελέτες για την τεκμηρίωση της οικονομικής βιωσιμότητας μίας υπό υλοποίηση τεχνολογικής λύσης.