Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Ημερομηνίες

Έναρξη:

12/01/2026

Λήξη:

22/01/2026

Διάρκεια:

50 ώρες

Εκπαίδευση

Εξ Αποστάσεως

Κόστος

Κόστος:

40 €

Εκπτωτικές Πολιτικές:

OXI

Αιτήσεις εώς:

20/11/2025

Πληροφορίες

Το θερινό σχολείο απευθύνεται στους Ομογενείς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε διάφορα σχολεία της Ομογένειας και επιθυμούν να ενημερωθούν καλύτερα για τα παραπάνω θέματα. Επίσης, πέρα από την 1η θεματική ενότητα που αφορά και σε  επιμέρους υπηρεσιακά θέματα, τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες μπορούν να παρακολουθήσουν και οι συμβασιούχοι Ομογενείς εκπαιδευτικοί

1)Ενημέρωση για τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και  τους σκοπούς λειτουργίας τους.

2)  Εξοικείωση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας (ACTFL, CEFR) και της αξιοποίησής τους για την κατάκτηση επάρκειας της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ.

3) Πλαισιακή στήριξη και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις για την κατανόηση του γλωσσικού εισαγόμενου και την παραγωγή λόγου.

4) Ανάδειξη   εφαρμοσμένων δράσεων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα με άξονα τον γραπτό λόγο.

5) Παρουσίαση ψηφιακών και έντυπων υλικών και μέσων για την   καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου. Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών παιχνιδοποίησης της μάθησης με μαθητές/ τριες μικρής ηλικίας.

6) Εξάσκηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών των μαθητών επιπέδου Α1 & Α2 για αποτελεσματική  διαπολιτισμική επικοινωνία.

7) Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των διδασκόντων, καθώς και στη δημιουργία νέας γνώσης.

1)Ενημέρωση για τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και  τους σκοπούς λειτουργίας τους.

2)  Εξοικείωση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας (ACTFL, CEFR) και της αξιοποίησής τους για την κατάκτηση επάρκειας της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ.

3) Πλαισιακή στήριξη και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις για την κατανόηση του γλωσσικού εισαγόμενου και την παραγωγή λόγου.

4) Ανάδειξη   εφαρμοσμένων δράσεων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα με άξονα τον γραπτό λόγο.

5) Παρουσίαση ψηφιακών και έντυπων υλικών και μέσων για την   καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου. Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών παιχνιδοποίησης της μάθησης με μαθητές/ τριες μικρής ηλικίας.

6) Εξάσκηση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών των μαθητών επιπέδου Α1 & Α2 για αποτελεσματική  διαπολιτισμική επικοινωνία.

7) Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των διδασκόντων, καθώς και στη δημιουργία νέας γνώσης.

Το βραχύχρονο ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ στοχεύει στο να εξοικειώσει εκπαιδευτικούς ελληνικής γλώσσας της Αυστραλίας   με:

Α) ζητήματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και παραμονής τους  στην Αυστραλία

Β)  σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ελληνικής ως  δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους (επίπεδα Α1, Α2 και Β1)

Γ) τον σχεδιασμό/ παραγωγή διδακτικού υλικού

Δ) τις δεξιότητες προφορικού και γραπτού λόγου

Ε) τις δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας

Στ) τον ρόλο της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία της Ελληνικής ως  δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ) στις τάξεις τους.

Το θερινό σχολείο απευθύνεται στους Ομογενείς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική ως Γ2/ΞΓ σε διάφορα σχολεία της Ομογένειας και επιθυμούν να ενημερωθούν καλύτερα για τα παραπάνω θέματα. Επίσης, πέρα από την 1η θεματική ενότητα που αφορά και σε  επιμέρους υπηρεσιακά θέματα, τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες μπορούν να παρακολουθήσουν και οι συμβασιούχοι Ομογενείς εκπαιδευτικοί

1:Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης

Ανάλυση Διδακτικών Ενοτήτων :

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να ενημερωθούν:

  • για την νομοθεσία που αφορά σε πολύ σημαντικά θέματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και σκοποί λειτουργίας τους, ωράριο εργασίας, διακοπές, αργίες, επιμίσθια, νοσήλια, οδοιπορικά κ.ά.)
  • για θέματα μετάβασης, εγκατάστασης και προσαρμογής και προσφοράς στις χώρες υποδοχής.
  • για το διαθέσιμο διδακτικό υλικό  για την διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ, αλλά και για τα κριτήρια επιλογής και δημιουργίας διδακτικού υλικού.

Ωρες Διδασκαλίας: 4


Κατανοήσουν τις έννοιες των επιπέδων γλωσσομάθειας, της μικτής τάξης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς και τη σημασία τους στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του γλωσσικού μαθήματος με έμφαση σε πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Εξοικειωθούν με ποικίλες στρατηγικές διαχείρισης μικτής τάξης, όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η ομαδοσυνεργατική μάθηση, οι πολυεπίπεδες δραστηριότητες και η κλιμακωτή υποστήριξη (scaffolding), ώστε να μπορούν να τις εφαρμόζουν αποτελεσματικά σε μεικτά περιβάλλοντα.

Σχεδιάζουν και εφαρμόζουν σενάρια και δραστηριότητες προσαρμοσμένα στα επίπεδα γλωσσομάθειας Α1 (σε παιδιά και ενήλικες), Α2 και Β1, με στόχο την εξάσκηση διαφοροποιημένων γλωσσικών δεξιοτήτων και την ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης μεικτών τάξεων σεβόμενοι/ες τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες του/της κάθε μαθητή/τριας.


Ωρες Διδασκαλίας: 4


Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι/ες αναμένεται να:

  • κατανοήσουν ένα εύρος σύγχρονων προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων πρακτικών αναφορικά με την καλλιέργεια του γραπτού λόγου στο περιβάλλον διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως Γ2/ ΞΓ επιπέδου Α1/Α2.
  • συνειδητοποιήσουν τον ρόλο του μαθησιακού περιβάλλοντος και του/της εκπαιδευτικού στην καλλιέργεια των παραγωγικών και προσληπτικών δεξιοτήτων γραπτού λόγου με όχημα τις αντίστοιχες στρατηγικές αποτελεσματικής επικοινωνίας των μαθητών/ τριών στην πολύγλωσση τάξη.
  • αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για την ενίσχυση των δεξιοτήτων και στρατηγικών γραπτού λόγου των μικρών μαθητών/τριών σε πολύ-/ διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.

αντιληφθούν τη σημασία, για την ολιστική καλλιέργεια της Γ2/ΞΓ, του εστιασμένου σε κατάλληλες στρατηγικές διδακτικού σχεδιασμού και εκπαιδευτικού υλικού για τον γραπτό λόγο.


Ωρες Διδασκαλίας: 4


Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι:

-θα είναι σε θέση να κατανοούν ένα ευρύ πεδίο προσεγγίσεων και εφαρμοσμένων πρακτικών αναφορικά με την καλλιέργεια του προφορικού λόγου και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο περιβάλλον διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως Γ2/ ΞΓ.

-θα μπορούν να εντοπίζουν και να αξιοποιούν κριτικά ψηφιακά εργαλεία, ώστε να δημιουργούν παιγνιώδη μαθησιακά περιβάλλοντα για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ ΞΓ.

-θα μπορούν να εφαρμόζουν καινοτόμες διδακτικές  πρακτικές για την ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, οι οποίες να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ετοιμότητας, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των  δίγλωσσων/πολύγλωσσων μικρών μαθητών.

-θα αποκτήσουν το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν υλικό για την ενίσχυση των δεξιοτήτων και στρατηγικών προφορικού λόγου των μικρών μαθητών/ τριών  σε πολύ-/ διαπολιτισμικά  περιβάλλοντα.


Ωρες Διδασκαλίας: 47


Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:

  • κατανοήσουν τις έννοιες της διαπολιτισμικής επίγνωσης, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας, να είναι ενήμεροι για τις στρατηγικές διαπολιτισμικής επικοινωνίας και διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης.
  • εξοικειωθούν με  τεχνικές ανάπτυξης  στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας, ώστε να τις αξιοποιούν σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, σε χρήστες της ελληνικής γλώσσας επιπέδου Α1-Α2

Ωρες Διδασκαλίας: 4


Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να:

●        Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ψηφιακά περιβάλλοντα για την εκμάθηση και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.

●        Εξοικειωθούν με εργαλεία και πλατφόρμες (εργαλεία ΑΙ, εφαρμογές Web 2.0, περιβάλλοντα σύγχρονης/ασύγχρονης επικοινωνίας).

●        Σχεδιάζουν δραστηριότητες αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία με στόχο την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων (κατανόηση, παραγωγή γραπτού και προφορικού  λόγου).


Ωρες Διδασκαλίας: 4


Οι επιμορφούμενοι/ες αναμένεται να:

•              Κατανοήσουν βασικές έννοιες και εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην εκπαίδευση και ειδικότερα στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας και να εξοικειωθούν με εργαλεία ΑΙ που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία, την προσαρμογή και την εξατομίκευση διδακτικού υλικού.

•              Διερευνήσουν πώς η ΑΙ μπορεί να ενισχύσει τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την αυτόνομη μάθηση (self-regulated) αλλά και την ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων σε πολυεπίπεδες τάξεις.

•              Αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού πρακτικών δραστηριοτήτων με χρήση εργαλείων ΑΙ, οι οποίες καλλιεργούν ενεργή συμμετοχή και δημιουργικότητα στους/στις μαθητές/τριες.

•              Εξοικειωθούν με ζητήματα δεοντολογίας και υπεύθυνης χρήσης της ΑΙ στο σχολικό περιβάλλον, με στόχο την ασφαλή και κριτική αξιοποίησή της στη διδασκαλία.

•              Σχεδιάσουν και εφαρμόσουν μικρής κλίμακας σενάρια διδασκαλίας με την ενσωμάτωση ΑΙ, προσαρμοσμένα στις ανάγκες μαθητών/τριών διαφορετικών επιπέδων γλωσσομάθειας (Α1–Β1).


Ωρες Διδασκαλίας: 4


Συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν καλές πρακτικές που εφαρμόζουν στις τάξεις τους .

Οι επιμορφούμενοι/εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν σχέδια μαθήματος που μπορούν να εφαρμοστούν στα δικά τους διδακτικά περιβάλλοντα.


Ωρες Διδασκαλίας: 4


Συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν καλές πρακτικές που εφαρμόζουν στις τάξεις τους .

Οι επιμορφούμενοι/εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν σχέδια μαθήματος που μπορούν να εφαρμοστούν στα δικά τους διδακτικά περιβάλλοντα.


Ωρες Διδασκαλίας: 4


Επικοινωνία:

Ελένη Γρίβα

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ

Kαθηγήτρια
egriva@uowm.gr

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Συμπλήρωσε την Αίτηση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα ή κάνε εγγραφή με το email σου στο Newsletter , για να μαθαίνεις νέα του προγράμματος και του Κ.Ε.ΔΙ.Β.Μ.

Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Λογοκλοπή

  1. Για τα πνευματικά δικαιώματα:
    1. Η αναπαραγωγή ολόκληρου ή τμημάτων πνευματικών έργων τρίτων προσώπων (βιβλίων, άρθρων, εργασιών, έργων εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών κ.λπ.), καθώς και η μετάφραση, η διασκευή, η παραποίηση ή απομίμησή τους, χωρίς την άδεια του δημιουργού τους, απαγορεύεται από το νόμο, ανεξάρτητα από τη μορφή με την οποία αυτή γίνεται (έντυπη, ηλεκτρονική, φωτογραφική, κλπ.) και συνιστά αστικό και ποινικό αδίκημα, συνάμα δε και σοβαρή πειθαρχική παράβαση.
    2. Κάθε δημιουργός ή συνδημιουργός έργου δικαιούται να αναφέρεται και να αναγνωρίζεται ως τέτοιος, απολαμβάνοντας και τα τυχόν περιουσιακά δικαιώματα που απορρέουν από το έργο.
    3. Η παράλειψη της αναφοράς της πνευματικής εισφοράς τρίτων προσώπων σε δημοσιευμένο έργο ή, αντίθετα, η συμπερίληψη προσώπου ως δημιουργού ή συνδημιουργού σε έργο, στο οποίο δεν εισέφερε προσωπικό δημιουργικό έργο, συνιστούν σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα και μπορούν να έχουν και άλλες νομικές συνέπειες. Σε περίπτωση έργου που είναι αποτέλεσμα της πραγματικής δημιουργικής συνεισφοράς περισσοτέρων προσώπων, τα πρόσωπα αυτά πρέπει να αναφέρονται όλα ως συνδημιουργοί του έργου κατά τη σειρά της σπουδαιότητας της συμβολής τους.
    4. Η εκμετάλλευση των περιουσιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από δικαιώματα βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας από τον δημιουργό ή τον εφευρέτη μπορεί να υπόκειται σε περιορισμούς, προκειμένου, ιδίως, για έργα που παρήχθησαν με τα μέσα ή τη χρηματοδότηση του Π.Δ.Μ. ή άλλου φορέα.
    5. Για τη ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων ερευνητικών έργων τα οποία εκπονούνται στο Π.Δ.Μ., πρέπει να υπογράφονται με την έναρξη των έργων αυτών σαφείς συμβάσεις ή πρωτόκολλα ανάμεσα στο Π.Δ.Μ. ή τον χρηματοδότη του έργου, τον υπεύθυνο του έργου και όλων των μελών της ερευνητικής ομάδας.
    6. Το Π.Δ.Μ. αποκτά δικαίωμα επί των αποτελεσμάτων της έρευνας, εφόσον αυτή διεξάγεται στις εγκαταστάσεις του ή χρηματοδοτείται από αυτό ή γίνεται με τη χρήση του ονόματός του. Εάν το αποτέλεσμα της έρευνας αποδώσει οικονομικά οφέλη, οι ερευνητές οφείλουν να το γνωστοποιούν εγγράφως στο Ίδρυμα και να συνάπτουν από κοινού σύμβαση εκμετάλλευσης.
  2. Για τα θέματα λογοκλοπής:
    1. Η λογοκλοπή ή η ευθεία παραβίαση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από το πλέγμα των διατάξεων περί πνευματικής ιδιοκτησίας συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδιαίτερα όταν διαπράττεται από μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και απαντάται σε έργα που εμφανίζονται ως πρωτότυπα έργα του συγγραφέα τους.
    2. Εφαρμόζοντας στην πράξη τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή χάρτα του ερευνητή και σε συνάφεια με την επαγγελματική ευθύνη των διδασκόντων για την πρόληψη της λογοκλοπής (plagiarism), το Π.Δ.Μ. παρέχει στους καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό τη δυνατότητα ελέγχου των εργασιών με ανάλογο λογισμικό (turnitin, http://turnitin.com/).
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας δια μέσω του Κέντρου Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης θα προβεί στην επεξεργασία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στην αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στα δικαιολογητικά συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην παρούσα πρόσκληση με σκοπό την  επιλογή τους και τη συμμετοχή τους στο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Νομική βάση για την επεξεργασία αποτελεί η παράγραφος 1 στοιχείο ε του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και το άρθρο 5 του ν. 4624/2019 (εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας). Τα προσωπικά δεδομένα θα διαβιβάζονται κατά περίπτωση νομίμως σε συνεργαζόμενους φορείς (ενδεικτικά Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), καθώς και στις αρμόδιες για την διαχείριση και έλεγχο των Κέντρων Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους, διόρθωσης ανακριβών ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων, διαγραφής των δεδομένων αν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ' άλλο τρόπο σε επεξεργασία ή αν αντιτίθενται στην επεξεργασία εφόσον δεν υπάρχουν επιτακτικοί και νόμιμοι λόγοι για την επεξεργασία, και περιορισμού της επεξεργασίας. Για κάθε ζήτημα σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, επικοινωνώντας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@uowm.gr. Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος θεωρεί ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών του δεδομένων, μπορεί να προσφύγει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
TOP
Μετάβαση στο περιεχόμενο