Το πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες και τελειόφοιτους/ες που άπτονται του χώρου της ειδικής αγωγής, της ψυχολογίας και των όμορων ειδικοτήτων (ψυχιατρική, λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, φυσιοθεραπεία, παιδαγωγικά, κοινωνική εργασία).
Το πρόγραμμα εκπαιδεύει τις/τους συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στην εφαρμογή μιας ψυχοεκπαιδευτικής παρέμβασης που αφορά στη διαχείριση των κοινωνικών, διαπροσωπικών (με έμφαση στη σεξουαλικότητα) και ατομικών αναγκών και συμπεριφορών, ανθρώπων με νοητική ανεπάρκεια και αυτισμό. Σε δεύτερο επίπεδο γίνεται η σύνδεση με τα ευρύτερα κομμάτια αυτοπροδιορισμού, ατομικών και κοινωνικών λειτουργικών δεξιοτήτων, κοινωνικής ένταξης και ποιότητας ζώης, καθώς η ιδέα του περιεχομένου του προγράμματος, δε μπορεί να ιδωθεί αποκομμένη από τις παραπάνω διαστάσεις.
Στόχος του προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενες/οι να έχουν στο τέλος τις απαραίτητες εκείνες δεξιότητες ώστε να προβαίνουν οι ίδιες/οι στην εφαρμογή της παρέμβασης στην οποία έχουν θα έχουν εκπαιδευτεί. Ταυτόχρονα στόχο αποτελεί και η διεύρυνση της συζήτησης γύρω από το ζήτημα της σεξουαλικότητας σε σχέση με την αναπηρία, στον επιστημονικό και επαγγελματικό χώρο της ψυχολογίας και της ειδικής αγωγής, καθώς επίσης και ο εμπλουτισμός της ήδη υπάρχουσας εμπειρίας και γνώσης.
Η αναγκαιότητα του συγκεκριμένου προγράμματος κρίνεται αρκετά υψηλή, καθώς το αίτημα των φοιτητριών/ών και των επαγγελματιών στο χώρο της ειδικής αγωγής, της ψυχολογίας και των όμορων επιστημονικών αντικειμένων (ψυχιατρική,λογοθεραπεία,εργοθεραπεία,φυσιοθεραπεία, παιδαγωγικά) είναι ήδη αρκετά έντονο και γίνεται τέτοιο ολοένα και περισσότερο. Για το λόγο αυτό υπάρχει η πεποίθηση ότι η βιωσιμότητα του προγράμματος δε διακυβεύεται κι ότι θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ενδιαφερομένων.
i.Η ομάδα-στόχος περιλαμβάνει επαγγελματίες υγείας, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς και φοιτητές και φοιτήτριες ανθρωπιστικών σπουδών που ενδιαφέρονται να εργαστούν με άτομα με νοητική ανεπάρκεια και αυτισμό. Η συμμετοχή είναι ανοιχτή σε όσους επιθυμούν να εξειδικευτούν στη διαχείριση σεξουαλικών αναγκών και συμπεριφορών σε αυτόν τον πληθυσμό, ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας τους.
ii. Η συμμετοχή είναι ανοιχτή σε επαγγελματίες και φοιτητές στον τομέα της υγείας, της ψυχολογίας, της εκπαίδευσης, της κοινωνικής εργασίας, και των ανθρωπιστικών σπουδών, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη εμπειρία ή εξειδίκευση.
iii. Προαπαιτούμενες Γνώσεις – Προσόντα – Εφόδια
Δεν απαιτούνται προαπαιτούμενες γνώσεις ή προσόντα. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο για την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού υλικού και τη συμμετοχή σε διαδικτυακές δραστηριότητες.
1:Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης. EQF-5 έως EQF-8
Εργασία,|Πρακτική Άσκηση
Θα αξιοποιηθούν εξειδικευμένα βιβλία και άρθρα που καλύπτουν τις βασικές αρχές και προκλήσεις στη διαχείριση σεξουαλικών συμπεριφορών ατόμων με νοητική ανεπάρκεια και αυτισμό. Παράλληλα, θα διανεμηθούν ενημερωμένα ηλεκτρονικά αρχεία και παρουσιάσεις που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ενότητα αυτή περιλαμβάνει τη χρήση βιβλίων και αρθρογραφίας που παρουσιάζουν state-of-the-art τεχνικές και μεθόδους για ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση σε διαδραστικά ηλεκτρονικά αρχεία και σύγχρονες παρουσιάσεις.
Σε αυτή την ενότητα θα χρησιμοποιηθούν βιβλία και άρθρα που αναλύουν τη σύνδεση μεταξύ αυτοπροσδιορισμού, κοινωνικής ένταξης και ποιότητας ζωής. Τα υλικά αυτά συμπληρώνονται με ηλεκτρονικά αρχεία που περιλαμβάνουν ενημερωμένα διαγράμματα και διαφάνειες.
Η ενότητα εστιάζει στη χρήση σύγχρονων βιβλίων και άρθρων για την ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων παρέμβασης. Επιπρόσθετα, θα διανεμηθούν ηλεκτρονικά αρχεία που παρέχουν up-to-date εργαλεία και διαγράμματα για την αποτελεσματική αξιολόγηση των παρεμβάσεων.