Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

3ο Θερινό Σχολείο Υδρογόνου

Ημερομηνίες

Έναρξη:

07/07/2025

Λήξη:

11/07/2025

Διάρκεια:

40 ώρες

Εκπαίδευση

Διά Ζώσης (Ασύγχρονη Εκπαίδευση)

Κόστος

Κόστος:

50 €

Εκπτωτικές Πολιτικές:

OXI

Αιτήσεις εώς:

06/07/2025

Πληροφορίες

Το 3ο Θερινό Σχολείο Υδρογόνου απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες, ερευνητές και πτυχιούχους θετικών και τεχνολογικών επιστημών (Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης), καθώς και σε επαγγελματίες του ενεργειακού τομέα, τεχνικό προσωπικό και στελέχη επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να εξειδικευτούν στον τομέα του υδρογόνου, τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο.

Το 3ο Θερινό Σχολείο Υδρογόνου στοχεύει στην επανεκπαίδευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων φοιτητών και επαγγελματιών σε διεθνές επίπεδο στον τομέα του υδρογόνου. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην παροχή ολοκληρωμένης κατανόησης των τεχνολογιών υδρογόνου, καλύπτοντας όλη την αλυσίδα αξίας του, από την παραγωγή και αποθήκευση έως τη χρήση και την ασφάλεια. Μέσω του θερινού σχολείου, οι συμμετέχοντες θα εμβαθύνουν στις τεχνολογίες και εφαρμογές του υδρογόνου, θα διευρύνουν τις συνεργατικές τους σχέσεις με επιστήμονες και επαγγελματίες του κλάδου, και θα προωθήσουν καινοτόμες και βιώσιμες λύσεις, επιταχύνοντας την ανάπτυξη της οικονομίας υδρογόνου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεματικές ενότητες που καλύπτουν την παραγωγή, αποθήκευση, μεταφορά και τελική χρήση του υδρογόνου, καθώς και θέματα ασφαλείας και οικονομικά στοιχεία γύρω από την παραγωγή και αξιοποίησή του.

Το 3ο Θερινό Σχολείο Υδρογόνου αναμένεται να επιτύχει την εμβάθυνση στις γνώσεις και δεξιότητες των συμμετεχόντων στον τομέα του υδρογόνου, προάγοντας την κατανόηση και την ικανότητά τους να αξιοποιούν τις τεχνολογίες υδρογόνου στη σύγχρονη ενεργειακή μετάβαση. Παράλληλα, στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ φοιτητών, ερευνητών και επαγγελματιών από διάφορους κλάδους, δημιουργώντας ένα πλαίσιο ανταλλαγής γνώσεων και ιδεών. Μέσω του προγράμματος, αναμένεται να ενισχυθεί η προώθηση καινοτόμων εφαρμογών υδρογόνου, να επιταχυνθεί η υιοθέτηση της πράσινης ενέργειας και να διαμορφωθούν οι βάσεις για μια βιώσιμη και περιβαλλοντικά φιλική ενεργειακή οικονομία.

  • Παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στον τομέα του υδρογόνου, καλύπτοντας τεχνολογίες παραγωγής, αποθήκευσης, μεταφοράς και εφαρμογής.
  • Ανάπτυξη τεχνικών και θεωρητικών γνώσεων για τη διαχείριση τεχνολογιών υδρογόνου και τη βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση.
  • Ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της ικανότητας εφαρμογής καινοτόμων λύσεων στον ενεργειακό τομέα.
  • Δημιουργία δικτύου συνεργασίας μεταξύ φοιτητών, ερευνητών και επαγγελματιών, ενισχύοντας την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών.
  • Κατανόηση της ασφάλειας και της βιωσιμότητας στις εφαρμογές υδρογόνου.
  • Συμβολή στην επιτάχυνση της πράσινης ενεργειακής μετάβασης και της ανάπτυξης της οικονομίας υδρογόνου.
  • Ενθάρρυνση της καινοτομίας στον τομέα των καθαρών ενεργειακών τεχνολογιών.

i. Περιγραφή της Ομάδας- Στόχου (περιγραφή των χαρακτηριστικών της ομάδας – στόχου):

Η ομάδα-στόχος του προγράμματος περιλαμβάνει προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες, ερευνητές και πτυχιούχους θετικών και τεχνολογικών επιστημών (Πανεπιστημιακής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) σε διεθνές (international) επίπεδο, επαγγελματίες του ενεργειακού τομέα, στελέχη επιχειρήσεων, καθώς και τεχνικό προσωπικό που ενδιαφέρονται να εξειδικευτούν στον τομέα του υδρογόνου.

ii. Κριτήρια Επιλεξιμότητας:

Tα ελάχιστα κριτήρια επιλεξιμότητας των εκπαιδευόμενων αφορούν την επιτυχή ολοκλήρωση της υποχρεωτικής δευτεροβάθμια εκπαίδευσης, καθώς και η συνάφεια με το αντικείμενο.

iii. Προαπαιτούμενες γνώσεις – προσόντα- εφόδια (πχ πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις Η/Υ):

Αναφορικά με τις απαιτούμενες γνώσεις-προσόντα- εφόδια των εκπαιδευόμενων είναι τα ακόλουθα:

  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, καθώς το εκπαιδευτικό υλικό και οι διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν στα Αγγλικά.
  • Βασικές γνώσεις Η/Υ και πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Βασικές γνώσεις σε θετικές ή τεχνολογικές επιστήμες.

4:Βεβαίωση Παρακολούθησης

Ανάλυση Διδακτικών Ενοτήτων :

Η ενότητα αποσκοπεί στην κατανόηση του ρόλου του υδρογόνου στην ενεργειακή μετάβαση και στην ανάλυση των βασικών τεχνολογικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών παραμέτρων που επηρεάζουν την ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου, στο πλαίσιο εθνικών και διεθνών στρατηγικών. Η ενότητα επιδιώκει να προσφέρει μια σφαιρική θεώρηση του ρόλου του υδρογόνου στην οικονομία και να θεμελιώσει τη γνώση πάνω στην οποία θα στηριχθούν οι επόμενες, πιο εξειδικευμένες ενότητες. Η θεωρητική προσέγγιση εμπλουτίζεται με εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εργαστήριο Εναλλακτικών Καυσίμων και Περιβαλλοντικής Κατάλυσης (LAFEC) του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, προσφέροντας στους συμμετέχοντες άμεση επαφή με την ερευνητική δραστηριότητα και ενισχύοντας τη διαδραστικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος.


Ωρες Διδασκαλίας: 8


Η ενότητα αποσκοπεί στην παρουσίαση των βασικών τεχνολογιών που σχετίζονται με την παραγωγή, αποθήκευση και μεταφορά του υδρογόνου, με στόχο την κατανόηση των τεχνικών απαιτήσεων, των περιβαλλοντικών παραμέτρων και των προκλήσεων που συνδέονται με την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη (study visit) στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ΟΡΙΖΩΝ Α.Τ.Ε.: Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, στο Άγκιστρο Σερρών. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης θα παρουσιαστεί το Βιωματικό Εργαστήριο (Living Lab), το οποίο περιλαμβάνει ένα εύρος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας, σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό έργο i-STENTORE και με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).


Ωρες Διδασκαλίας: 8


Ο σκοπός της ενότητας είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στις τεχνολογίες ηλεκτρόλυσης και των κυψελών καυσίμου. Η ενότητα στοχεύει στην κατανόηση των θεμελιωδών αρχών, των τύπων τεχνολογιών, των τεχνικών πλεονεκτημάτων και περιορισμών, καθώς και των προοπτικών εφαρμογής σε διάφορα συστήματα. Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν θέματα αποδοτικότητας, τεχνικών απαιτήσεων, βιομηχανικών εφαρμογών και προοπτικών εξέλιξης. Η ενότητα στοχεύει στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της τεχνικής αντίληψης γύρω από τις σύγχρονες προκλήσεις και τις τεχνολογικές καινοτομίες του κλάδου.


Ωρες Διδασκαλίας: 8


Η ενότητα επικεντρώνεται στην παρουσίαση των σύγχρονων εφαρμογών του υδρογόνου σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας, όπως οι μεταφορές και η βιομηχανία, αναδεικνύοντας τον ρόλο του ως καταλύτη καινοτομίας και πράσινης μετάβασης. Παράλληλα, εξετάζονται οι στρατηγικές που διαμορφώνουν την ανάπτυξη του τομέα του υδρογόνου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στο πλαίσιο της ενότητας, προβλέπεται και η επίδειξη υδρογονοκίνητου οχήματος, προσφέροντας μια βιωματική εμπειρία εφαρμογής της τεχνολογίας και ενισχύοντας τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη.


Ωρες Διδασκαλίας: 8


Η ενότητα περιλαμβάνει τη διοργάνωση του Hydrogen Challenge, ενός διαδραστικού εργαστηρίου που στοχεύει στην ενεργή συμμετοχή φοιτητών, ερευνητών και επαγγελματιών μέσα από την πρακτική αντιμετώπιση προκλήσεων που προέρχονται από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα υδρογόνου. Μέσα από συνεργατικές μεθόδους εργασίας και ανταλλαγή ιδεών, οι συμμετέχοντες καλούνται να εφαρμόσουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει, να προτείνουν λύσεις και να συνδεθούν ουσιαστικά με τον κόσμο της έρευνας και της βιομηχανίας.


Ωρες Διδασκαλίας: 8


Επικοινωνία:

Σάββας Δουβαρτζίδης

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Συμπλήρωσε την Αίτηση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα ή κάνε εγγραφή με το email σου στο Newsletter , για να μαθαίνεις νέα του προγράμματος και του Κ.Ε.ΔΙ.Β.Μ.

Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Λογοκλοπή

  1. Για τα πνευματικά δικαιώματα:
    1. Η αναπαραγωγή ολόκληρου ή τμημάτων πνευματικών έργων τρίτων προσώπων (βιβλίων, άρθρων, εργασιών, έργων εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών κ.λπ.), καθώς και η μετάφραση, η διασκευή, η παραποίηση ή απομίμησή τους, χωρίς την άδεια του δημιουργού τους, απαγορεύεται από το νόμο, ανεξάρτητα από τη μορφή με την οποία αυτή γίνεται (έντυπη, ηλεκτρονική, φωτογραφική, κλπ.) και συνιστά αστικό και ποινικό αδίκημα, συνάμα δε και σοβαρή πειθαρχική παράβαση.
    2. Κάθε δημιουργός ή συνδημιουργός έργου δικαιούται να αναφέρεται και να αναγνωρίζεται ως τέτοιος, απολαμβάνοντας και τα τυχόν περιουσιακά δικαιώματα που απορρέουν από το έργο.
    3. Η παράλειψη της αναφοράς της πνευματικής εισφοράς τρίτων προσώπων σε δημοσιευμένο έργο ή, αντίθετα, η συμπερίληψη προσώπου ως δημιουργού ή συνδημιουργού σε έργο, στο οποίο δεν εισέφερε προσωπικό δημιουργικό έργο, συνιστούν σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα και μπορούν να έχουν και άλλες νομικές συνέπειες. Σε περίπτωση έργου που είναι αποτέλεσμα της πραγματικής δημιουργικής συνεισφοράς περισσοτέρων προσώπων, τα πρόσωπα αυτά πρέπει να αναφέρονται όλα ως συνδημιουργοί του έργου κατά τη σειρά της σπουδαιότητας της συμβολής τους.
    4. Η εκμετάλλευση των περιουσιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από δικαιώματα βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας από τον δημιουργό ή τον εφευρέτη μπορεί να υπόκειται σε περιορισμούς, προκειμένου, ιδίως, για έργα που παρήχθησαν με τα μέσα ή τη χρηματοδότηση του Π.Δ.Μ. ή άλλου φορέα.
    5. Για τη ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων ερευνητικών έργων τα οποία εκπονούνται στο Π.Δ.Μ., πρέπει να υπογράφονται με την έναρξη των έργων αυτών σαφείς συμβάσεις ή πρωτόκολλα ανάμεσα στο Π.Δ.Μ. ή τον χρηματοδότη του έργου, τον υπεύθυνο του έργου και όλων των μελών της ερευνητικής ομάδας.
    6. Το Π.Δ.Μ. αποκτά δικαίωμα επί των αποτελεσμάτων της έρευνας, εφόσον αυτή διεξάγεται στις εγκαταστάσεις του ή χρηματοδοτείται από αυτό ή γίνεται με τη χρήση του ονόματός του. Εάν το αποτέλεσμα της έρευνας αποδώσει οικονομικά οφέλη, οι ερευνητές οφείλουν να το γνωστοποιούν εγγράφως στο Ίδρυμα και να συνάπτουν από κοινού σύμβαση εκμετάλλευσης.
  2. Για τα θέματα λογοκλοπής:
    1. Η λογοκλοπή ή η ευθεία παραβίαση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από το πλέγμα των διατάξεων περί πνευματικής ιδιοκτησίας συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, ιδιαίτερα όταν διαπράττεται από μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και απαντάται σε έργα που εμφανίζονται ως πρωτότυπα έργα του συγγραφέα τους.
    2. Εφαρμόζοντας στην πράξη τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή χάρτα του ερευνητή και σε συνάφεια με την επαγγελματική ευθύνη των διδασκόντων για την πρόληψη της λογοκλοπής (plagiarism), το Π.Δ.Μ. παρέχει στους καθηγητές και το λοιπό διδακτικό προσωπικό τη δυνατότητα ελέγχου των εργασιών με ανάλογο λογισμικό (turnitin, http://turnitin.com/).
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας δια μέσω του Κέντρου Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης θα προβεί στην επεξεργασία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στην αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στα δικαιολογητικά συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην παρούσα πρόσκληση με σκοπό την  επιλογή τους και τη συμμετοχή τους στο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Νομική βάση για την επεξεργασία αποτελεί η παράγραφος 1 στοιχείο ε του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και το άρθρο 5 του ν. 4624/2019 (εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας). Τα προσωπικά δεδομένα θα διαβιβάζονται κατά περίπτωση νομίμως σε συνεργαζόμενους φορείς (ενδεικτικά Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), καθώς και στις αρμόδιες για την διαχείριση και έλεγχο των Κέντρων Εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους, διόρθωσης ανακριβών ή συμπλήρωσης ελλιπών δεδομένων, διαγραφής των δεδομένων αν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ' άλλο τρόπο σε επεξεργασία ή αν αντιτίθενται στην επεξεργασία εφόσον δεν υπάρχουν επιτακτικοί και νόμιμοι λόγοι για την επεξεργασία, και περιορισμού της επεξεργασίας. Για κάθε ζήτημα σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, επικοινωνώντας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@uowm.gr. Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος θεωρεί ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών του δεδομένων, μπορεί να προσφύγει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
TOP
Μετάβαση στο περιεχόμενο